تزریق واکسن اجباری نیست

اما بر خلاف این دستورالعمل، چندین دانشگاه بزرگ کانادایی اعلام کردند که به احتمال زیاد، تزریق واکسن کووید-۱۹ یک الزام برای بازگشت فیزیکی دانشجویان نخواهد بود.

در این میان برخی دانشگاه‌های کانادا هنوز بلاتکلیف مانده‌اند و دانشگاه‌های معتبری چون "بریتیش کلمبیا"،"آلبرتا" و "مک گیل" موضع رسمی خود را اعلام نکرده‌اند.

"اندرو کرک" استاد رشته مهندسی دانشگاه مک‌گیل گفت: در مورد اجبار تزریق واکسن به دانشجویان نظرات مختلفی وجود دارد. برخی از اساتید فکر می‌کنند دانشگاه باید دانشجویان را ملزم کند قبل از بازگشت به آزمایشگاه‌ها و سالن‌های سخنرانی به طور کامل واکسینه شده باشند. ولی برخی دیگر احساس می کنند از آنجا که خودشان واکسینه شده‌اند و اقدامات احتیاطی نیز انجام می‌شود، نیازی بر اجبار واکسیناسیون کامل وجود ندارد.

اگرچه انجمن اساتید این دانشگاه در مورد این موضوع نظر روشنی ارائه نکرده است، اما سخنگوی این دانشگاه اعلام کرد که پیش‌بینی‌ می‌شود قبل از پاییز، همه افرادی که در معرض خطر ابتلا به کووید-۱۹ هستند، واکسینه شوند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا نیز اعلام کرد که هم دانشجویان واجد شرایط دریافت واکسن خواهند بود، از جمله دانشجویان بین‌المللی. ولی تزریق واکسن اجباری نیست.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا