در دولت یازدهم و دوازدهم، تعداد ۹۰۴ پروژه به بهره برداری رسید

محمدتقی نظرپور روز پنجشنبه در آیین افتتاح ۱۸۸ طرح ملی دانشگاه ها و مراکز آموزشی وابسته به وزارت علوم که با حضور رییس جمهوری از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: کل فضاهای کالبدی موجود در دست احداث دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری در حال حاضر حدود ۱۷ میلیون متر مربع هست.

 معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به بهره برداری پروژه‌های دانشگاه‌ها در دولت یازدهم و دوازدهم، گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم، تعداد ۹۰۴ پروژه با زیربنای بالغ بر ۲ میلیون مترمربع همچنین اعتبار سه هزار میلیارد تومان با کاربری آموزشی و بقیه کاربری ها در فضای آموزش عالی کشور به بهره برداری رسیده است.

نظرپور ادامه داد: هم اکنون بالغ بر ۲ و ۶ دهم میلیون متر مربع پروژه عمرانی با پیشرفت ۵۵ درصد در دست احداث است. موضوع مهم دیگری که در دولت به صورت ویژه و خاص به آن توجه شد، مقاوم سازی ساختمان های موجود است.

وی با بیان اینکه خیرین هم در حوزه آموزش عالی قدم های موثری برداشته اند، یادآور شد: ۱۸۲ پروژه عمرانی با مشارکت خیرین با زیربنای ۴۵۳ هزار متر مربع با آورده ای به مبلغ ۷۷۰ میلیارد تومان در دانشگاه ها و مراکز آموزشی همچنین پارک های علمی و فناوری در دولت یازدهم و دوازدهم به بهره برداری رسیده است.

وی درباره آورده بنیاد خیرین، اظهار کرد: آورده بنیادهای خیرین در برنامه ششم توسعه ۱۲۰۰ میلیارد تومان بود که در احداث فضاهای جدید، اهدای زمین و ساختمان، خرید تجهیزات تخصصی برای مراکز آموزش عالی، بورسیه و کمک هزینه دانشجویی هزینه شده است.

معاون اداری مالی وزیر علوم، گفت: در حال حاضر ۱۶۰ پروژه عمرانی با زیربنای ۲۳۰ هزار متر مربع و اعتبار ۶۶۵ میلیارد تومان در دانشگاه ها و مراکز آموزشی، پژوهشی، پارک های علم و فناوری کشور آماده افتتاح است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا