تولید مرهم زیبایی از دل فناوری نانو

به گزارش سیناپرس، محافظت از پوست اهمیت بالایی دارد و معمولا پزشکان به استفاده از ضدآفتاب ها و مرطوب کننده ها توصیه می کنند. اما استفاده همزمان این کرم ها با یکدیگر شاید هم از نظر قیمتی به صرفه نباشد و از زمان بیشتری صرف استفاده از آن می شود. اما وجود کرمی که تمام این ویژگی ها و نیز جنبه آرایشی را هم داشته باشد، گزینه بسیار مناسبی است. 

بهاره یوسفی، عضو تیم استارتاپی «آبدیس مروارید» در گفتگو با سیناپرس می گوید: این پودر کرم نوعی beauty balm (BB) به معنای «مرهم زیبایی» است. از این کرم هم می توان به عنوان پایه آرایش استفاده کرد و در کنار آن، حاوی ضد آفتاب و مرطوب کننده است که به مراقبت از پوست کمک می کند. در واقع، این پودر کرم به عنوان ابزاری چند منظوره می تواند نیاز روزانه را برآورده کند.

به گفته او، تفاوتی که این BB کرم نانویی با دیگر محصولات این گروه دارد، این است که برخلاف آنها، فرم کرم مانند ندارد و شکل پودری شکل دارد. این پودر به گونه ای ساخته شده است که مایع داخل ذرات این پودر کپسوله شده به طوری که وقتی روی پوست قرار می گیرد، بر اثر فشار برس یا انگشتان دست تبدیل به مایع می شود به همین دلیل نام پودر کرم برای آن انتخاب شده است. 

این عضو تیم استارتاپی ادامه می دهد: تفاوت این کرم پودری با حالت کرمی در این است که ماندگاری بالاتری دارد و مقدار رطوبت بیشتری را در خود نگه می دارد به طوری که استفاده از این پودر کرم به دلیل حالت خاصی که دارد، جذابیت بالایی دارد و حس خنکی را روی پوست القا می کند.
به گفته او، تفاوت قیمتی زیادی هم با انواع کرمی ندارد و استفاده از فناوری نانو در تولید آن تنها باعث اختلاف قیمت 2 تا 5 درصدی آن شده است.  نمونه داخلی از این نوع پودر کرم وجود ندارد اما نمونه مشابه خارجی تولید شده آن قیمت نسبتا بالایی دارد به طوری که بسته های 10 گرمی آن با قیمت 30 دلار عرضه می شوند.به گزارش سیناپرس، با تولید و تجاری سازی این پودر کرم، حدود 12 برابر قیمت آن در مقایسه با نمونه خارجی با قیمت کم تری در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت. 

یوسفی به سیناپرس می گوید: نانوموادی که در داخل این پودر کرم به کار رفته،هیچ گونه ممنوعیتی از نظر استفاده در لوازم آرایشی ندارند. همچنین تاکنون تنها نمونه اولیه ای از این محصول تولید شده و در تلاش هستیم با جذب سرمایه گذار، آن را به تجاری سازی برسانیم.

گزارش: ندا اظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا