بیمارستان صحرایی احسان در ۴ مرکز درمانی تهران مستقر شد

بیمارستان ۹۹ تخت سیار احسان متشکل از بخش هایی مانند اورژانس، داروخانه، آزمایشگاه، کلینیک های تخصصی، اتاق عمل، تصویربرداری، دندان پزشکی و به همراه پنج بخش بستری است.

با آغاز پیک چهارم کرونا در کشور نیاز به بخش های بستری بیش از هر زمان دیگر احساس شد، به همین دلیل، اولین ماموریت بیمارستان سیار احسان استقرار در تعدادی از بیمارستان های تهران است تا خدمات پیش بیمارستانی مطلوب تری به بیماران کرونایی ارایه شود.

دکتر سید محمد پورحسینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در این خصوص اظهار داشت: این مجموعه در بیمارستان های مسیح دانشوری، بوعلی، امام حسین (ع) و لبافی نژاد با توجه به کمبود تخت های بیمارستانی در این ایام، مستقر شدند تا خدمات بهتری به بیماران پیش بیمارستانی ارایه شود.

وی، کاهش بار بیمارستانی، مدیریت بیماران و بهره گیری از ظرفیت بیمارستان سیار را از مهم ترین اهداف این اقدام اعلام کرد و افزود: این اقدام باتوجه به پیک چهارم در کشور و درخواست برخی مراکز درمانی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت برکت تل خاطرنشان کرد: بیمارستان سیار در بخش اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری و بوعلی با ظرفیت ۱۸ تخت مستقر شدند و چند روزی است که در حال ارایه خدمت به بیماران هستند، این کار همچنین در بیمارستان های لبافی نژاد و بوعلی تهران هم انجام شده است.

پورحسینی با یادآوری این که طرح توسعه این بیمارستان در دستور کار ستاد اجرایی فرمان امام قرار دارد، گفت: علاوه بر ساخت تعداد دیگری از این بیمارستان، بخش های دیگری هم به این بیمارستان اضافه می شود.

وی ادامه داد: بعد از کرونا با همکاری وزارت بهداشت، در مناطقی که دسترسی کمتری به خدمات بیمارستانی دارند، به خصوص محروم با انجام بیماری یابی فعال، استقرار پیدا می کند تا خدمات لازم را به بیماران نیازمند ارایه دهند.

بزرگ ترین بیمارستان سیار کشور با ظرفیت ۹۹ تخت و تجهیزات مدرن جراحی و پزشکی ۱۹ اسفند ماه ۱۳۹۹ با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان امام، معاون درمان وزیر بهداشت، مدیران عامل بنیادهای احسان و برکت و گروه اقتصادی تدبیر در مجموعه مصلای تهران رونمایی و افتتاح شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا