پایان اردیبهشت، پایان سال تحصیلی دوره ابتدایی است

رضوان حکیم زاده افزود: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، به دلیل شیوع بیماری کرونا و ملاحظات ستاد ملی کرونا، مجبور به استمرار آموزش به‌صورت مجازی شدیم. بر همین اساس با استفاده از سه روش «شبکه شاد»، «صداوسیما» و «تهیه و توزیع بسته‌های آموزشی»، به ارائه آموزش پرداختیم.

وی افزود: در مناطق روستایی و مناطقی که جمعیت دانش آموزان در کلاس‌ها کم بود و امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری وجود داشت، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور معلمان در کلاس‌های درس، آموزش‌های لازم به دانش آموزان، ارائه شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در خصوص نحوه انجام ارزشیابی پایانی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، تصریح کرد: سال تحصیلی در دوره ابتدایی تا پایان اردیبهشت‌ ماه، ادامه خواهد داشت و معلمان دوره ابتدایی موظف هستند، نتایج ارزشیابی نهایی پایان سال تحصیلی را براساس اطلاعات تحصیلی و نحوه عملکرد دانش آموزان در کلاس‌ها، حداکثر تا دهم خرداد ماه، در سامانه ثبت کنند.

حکیم زاده در خصوص نحوه ارزشیابی دانش آموزان در پایه اول و دوم ابتدایی، گفت: با توجه به اهمیت آموزش مؤثر و یادگیری دانش آموزان در دو پایه اول و دوم ابتدایی، ارزیابی نهایی پایان سال تحصیلی، در این دوپایه با نظارت مدیران مدارس و به‌صورت ارزیابی عملکردی، صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: ارزیابی عملکردی دانش آموزان پایه اول و دوم در مناطق آبی به‌صورت حضوری و در مناطق قرمز که اجازه ارزشیابی حضوری داده نمی‌شود، به‌صورت مجازی و با نظارت مدیران مدارس و معلمان صورت خواهد گرفت.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برای حمایت از دانش‌آموزانی که به هر دلیل والدین آن‌ها توانایی کمک به آموزش به فرزندانشان را ندارند، تفاهم‌نامه‌ای با بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان منعقد کرده‌ایم که بر اساس آن دانشجو معلمان، موظف هستند در فصل تابستان با حضور در کلاس‌های درس به این دانش آموزان، آموزش‌های لازم را ارائه دهند تا میزان یادگیری آن‌ها تقویت شود.

حکیم‌زاده در خصوص ارزشیابی در پایه ششم گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، برای ارزشیابی پایه ششم، از روش ارزیابی عملکردی استفاده می‌کنیم و معلمان می‌توانند با توجه به عملکرد دانش‌آموز نمرات را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ طبق روال هرسال انجام خواهد شد، تصریح کرد: مطابق هرسال مسئولیت ثبت‌نام دانش آموزان در سال جدید با معاونت آموزش ابتدایی است. بر همین اساس، دستورالعمل ثبت‌نام در هفته دوم اردیبهشت به مدارس ابلاغ خواهد شد و پس‌از آن مدارس در زمان‌های مقرر ثبت‌نام دانش آموزان را انجام خواهند داد.

معاون آموزش ابتدایی راه‌اندازی شبکه شاد در آموزش‌وپرورش را گام مهمی در پیشبرد اهداف آموزش در بستر فضای مجازی دانست و گفت: در آموزش ابتدایی، بیش از ۹۸ درصد مدیران، ۹۰ درصد معلمان و ۷۰ درصد دانش آموزان عضو شبکه شاد هستند و از خدمات این شبکه در بستر مجازی و آموزش بهره می‌برند.

حکیم زاده در پایان گفت: برای مهر ۱۴۰۰ و شروع سال تحصیلی جدید دانش آموزان، نیز دو مدل پیش‌بینی‌شده است. اگر ویروس کرونا ادامه داشته باشد و ستاد ملی کرونا، اجازه حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس را ندهد، آموزش‌ها از طریق مجازی و در غیر این صورت آموزش به‌صورت حضوری است. تأکید آموزش‌وپرورش بر آموزش حضوری است و در کنار آموزش حضوری از فضای مجازی و خدمات فناوری هم برای تکمیل آموزش‌ها استفاده خواهیم کرد تا یادگیری مؤثرتری داشته باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا