دورخیز لکسوس برای تولید خودروهای اسپرت الکتریکی

به گزارش سیناپرس، لکسوس همواره یکی از برندهای مهم و مورد توجه دنیای خودرو محسوب می شده و مدیران این شرکت به تازگی اعلام کردند خودروهای اسپرت مانند LC 500 همچنان در آینده بخشی از مجموعه محصولات لکسوس نقش مهمی را ایفا کرده و اولین نمونه از این نوع با پیشرانه الکتریکی احتمالاً در حدود سال ۲۰۲۵ عرضه می شود.

در حالی که لکسوس در سال های اخیر تمرکز خود را روی گسترش خط تولید SUV خود قرار داده است، هیرو توکاشی، مدیر برندینگ این شرکت اشاره کرد که در آینده به ارائه مدل هایی مانند LC 500 ادامه خواهد داد.
این شرکت ژاپنی در حال حاضر در حال توسعه یک طرح جسورانه با حداقل ده مدل الکتریکی با استفاده از پیشرانه های هیبریدی برقی، هیبریدی و پلاگین بوده و قرار است تا سال ۲۰۲۵ ارائه شود.
به گزارش سیناپرس، لکسوس اولین خودروی الکتریکی کامل خود را بر اساس یک پلت فرم اختصاصی با کانسپت جدید LF-Z به صورت پیش نمایش ارائه کرده است. 
وی در این رابطه توضیح داد، مشتریان ما انتظار دارند طیف بیشتری از خودروها را در اختیار داشته باشند که بین راننده، مسافر و ماشین تعامل ایجاد کند. وی در ادامه توضیحات افزود: حوزه ای كه ما فكر می كنیم می توانیم به خوبی در آن موفق شویم، تولید خودروهای اسپرت الکتریکی در آینده است. من نمی توانم مشخصات خاصی را ذکر کنم، اما تا سال ۲۰۲۵ ما روی تولید چنین وسیله نقلیه ای به طور جدی کار خواهیم کرد. لکسوس متعهد شده است که از سال ۲۰۲۵ به بعد، نسخه برقی هر یک از مدل های پیشین خود را ارائه دهد.

گفتنی است کانسپت LF-Z سیستم چهار چرخ متحرک الکتریکی Direct4 جدید  لکسوس را به نمایش می گذارد که برای توزیع نیرو بین محورهای جلو و عقب به گونه ای طراحی شده است که اطمینان حاصل شود خودرو از توزیع وزن و کشش بهینه ای برخوردار است.

تاکاشی واتانابه، مدیر بخش مهندسی برق لکسوس نیز در این رابطه گفت که این سیستم برای ایجاد یک احساس جدید و تجربه رانندگی متفاوت و راحت برای مدل های الکتریکی لکسوس طراحی شده و چنین فناوری احتمالاً بخشی کلیدی از هر مدل عملکردی آینده لکسوس خواهد بود.

به گزارش سیناپرس، سیستم Direct4 برای کار روی BEV و پیشرانه های هیبریدی، مطابق با استراتژی این برند خودروسازی به منظور ارائه چندین پیشرانه برای آینده میان مدت طراحی شده است. البته باید توجه داشت که ترکیب دقیق این پیشرانه ها به تقاضای بازار و مقررات هر منطقه بستگی دارد.

مترجم: ناصر پورقدیمی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا