بالا رفتن یک درصدی قیمت بیت کوین تنها با ۹۳ میلیون دلار

طبق مقاله‌ی تحقیقی بانک آمریکا، برای افزایش قیمت بیت کوین به اندازه‌ی یک درصد تنها ۹۳ میلیون دلار جریان نقدینگی ورودی مورد نیاز است.

طبق این مقاله که توسط استراتژیست بانک آمریکا، فرانسیسکو بلانک نوشته شده است، بیت کوین به‌شدت به تقاضای روزافزون دلار حساس است.

این تحلیل گفته است که جریان ورودی ۲ میلیارد دلاری قیمت طلا را فقط یک درصد افزایش می‌دهد درحالی‌که برای افزایش یک درصدی سند ۲۰ ساله‌ی خزانه ۲٫۲۵ میلیارد دلار نیاز است، در ادامه‌ی این مقاله نتیجه‌گیری شده است:

    تخمین زده‌ایم که جریان ورودی خالص ۹۳ میلیون دلار باعث افزایش یک درصدی قیمت بیت کوین می‌شود.

    چه چیزی باعث ایجاد فشار افزایشی روی قیمت بیت کوین در سال‌های اخیر و مخصوصا در ۲۰۲۰ شده است؟ جواب ساده: جریان ورودی اندک نقدینگی

با داشتن ارزش بازار تقریبی ۱٫۱ تریلیون دلاری بیت کوین که تقریبا ۱۰ درصد طلا است، این تحقیق اشاره می‌کند که با وجود اینکه نزدیک به ۱۲ سال است که بیت کوین وجود دارد اما نوسانی بودن آن به ازای جریان پول ورودی، دو برابر طلا است.

محققان بانک آمریکا می‌گویند که دلیل افزایش قیمت بیت کوین به ازای پولی کم ناشی از تجمیع سنگین بیت کوین توسط نهنگ‌ها است که باعث شده است موجودی این ارز دیجیتال در صرافی‌ها کم شود. آن‌ها عنوان کردند: « با نگاهی دقیق به داده‌ای روی بلاک‌چین متوجه می‌شویم که آدرس‌هایی که بیشترین مقادیر بیت کوین را دارند از زمان شروع پاندمی کرونا، در مجموع بیت کوین‌هایشان را نفروخته‌اند. »

اظهارات بانک آمریکا با تحلیل‌های شرکت گلاس نود منطبق است و به این نکته اشاره دارد که ۷۸ درصد موجودی بیت کوین از دسامبر ۲۰۲۰ نقد نشده است و تنها ۲۰ درصد موجودی در گردش برای ترید در صرافی در دسترس است.

به دلیل آنکه نهادهای فعال روی شبکه‌ی بیت کوین به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایشی شدید داشته است، تعداد روزافزونی از سرمایه‌گذاران برای موجودی در حال کم شدن بیت کوین رقابت می‌کنند و این امر موجب شده است که تقاضای شدید به آسانی قیمت بیت کوین را بالا ببرد.

گلاس نود در اوایل ماه میلادی جاری تخمین زده است که ۹۵ درصد بیت کوین‌هایی که در ۳ ماه اخیر ترید شده‌اند توسط نهنگ‌ها برای طولانی مدت ذخیره شده‌اند. هم‌بنیان‌گذاران این شرکت ژان و یان در توییتی نوشته‌اند:

با وجود نوسان اخیر، موجودی بیت کوین برای اولین‌بار به سرعت‌های حیرت‌آوری در حال کم شدن است.

ژان و یان (@Negentropic_)، ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ (۱۶ مارس ۲۰۲۱)

با وجود آنکه گزارش بانک آمریکا از ایده‌ی بازار گاوی مطرح شده توسط گلاس‌نود حمایت می‌کند، در این گزارش بیت کوین به‌شدت سیاه گفته شده است و به نوسانی بودن، ایجاد آلودگی ناشی از استخراج و غیرعملی بودن امکان پرداخت توسط بیت کوین اشاره شده است.

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا