موافقت با صدور پروانه انتشار ۵۰ نشریه دانشجویی در دانشگاه تهران

بر اساس اعلام معاونت فرهنگی دانشگاه تهران؛ تعداد ۲۹۰ نشریه دانشجویی در سال ۱۳۹۹ در این دانشگاه پرولنه فعالیت داشتند که از این تعداد ۱۶۰ نشریه در طول امسال شماره‌های خود را به ­طور منظم منتشر کردند و ۲۵۰۰ دانشجو در این نشریات در حال  فعالیت هستند.

جلسه‌های کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران نیز در سال ۱۳۹۹ به­ طور منظم برگزار شد که علاوه بر موافقت با تغییر در ۷۲ نشریه، با صدور پروانه انتشار ۵۰ نشریه در این سال موافقت شد. هم‌چنین برگزاری جلسات هم‌اندیشی با فعالان حوزه نشریات دانشجویی برگزار شد. کارگاه‌های نشریات دانشجویی نیز از دیگر اقدامات اداره کل فرهنگی و اجتماعی در حوزه نشریات در سال جاری بوده است.

۷ نشریه دانشجویی نیز توانستند در سال ۱۳۹۹ امتیاز نشریه حرفه‌ای را کسب کنند. این امتیاز به نشریاتی که از نظر اصول فرمی، محتوایی و فنی در سطح مناسبی قرار داشته باشند، اعطاء می‌شود. نشریات با امتیاز حرفه­ای در رده نشریات علمی یک امتیازی قرار دارند.

از اقدامات مهم دیگر برای فراهم ساختن بستر انتشار الکترونیک نشریات دانشجویی به صورت سامانه اختصاصی برای ۴۰ نشریه دانشجویی بود.  

به گزارش اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، در سه ماهه آخر سال ۱۳۹۹ دوازدهمین دوره جشنواره سراسری نشریات دانشجویی نیز مرحله دریافت آثار خود را انجام داد. دانشجویان فعال در نشریات دانشجویی دانشگاه تهران با ثبت ۶۷۲ اثر توانستند در میان ۱۰ دانشگاه برتر شرکت‌کننده از نظر تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره قرار بگیرند. داوری این جشنواره در حال انجام است و اختتامیه آن نیز در سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا