گلگسی S21 یا پیکسل 5، کدام بهتر است؟

به گزارش سیناپرس، سامسونگ و گوگل در جدیدترین رونمایی از گوشی های خود، قیمت پرچمداران خود را یعنی گلگسی 21 و پیکسل 5 را پایین آورده اند تا فروش بهتری پیدا کند. این دو شرکت فناوری دریافته اند که فروش گوشی های 1000 دلاری در اقتصادی جهانی ویران شده در دوران همه گیری کرونا چالش برانگیز است و به همین دلیل به سمت کاهش قیمت محصولات خود رفته اند.

قیمت گلگسی S21 از 800 دلار آغاز می شود که با توجه به کاهش قیمت ها، مشتریان می توانند آن را با 300 دلار کم تر از خط تولید سری گوشی های S20 در سال گذشته خریداری کنند. به گزارش سیناپرس، در این میان، گوگل هم به سهم خود قیمت پیکسل 5 را تا 100 دلار کاهش داده و با قیمت 699 دلار به فروش می رساند. 
به گزارش cnet، گلگسی S21 سامسونگ یک گوشی جامع و کامل است که می تواند نیازهای شما را همه جانبه برآورده کند. S21 تنها گوشی با دوربین هایی با عملکرد بی نظیر، نمایشگر واضح و باتری هایی با قدرت بالا نیست. این گوشی تمام ویژگی های خوب گوشی های آیفون 12 و Mi11 و پیکسل 5 را در خود جمع کرده است. 

دوربین کدام یک بهتر است؟

آنچه از گوشی S21 سامسونگ برمی آید این است که عکس های گرفته شده با این گوشی از دامنه تنوع وسیعی برخوردار است و کارشناسان، این را مدیون سه لنز تعبیه شده در آن می دانند؛ یکی از لنزها برای عکاسی از عکس های دور و برای زوم کردن با قابلیت بالا روی اشیاء دور است؛ لنز «اولتراواید» برای شکار مناظر و چشم اندازهای وسیع و لنز سوم هم لنز استانداردی است که با کمک آن می توانید از هر منظره یا شیء ای که بخواهید عکس بگیرید. 
به گزارش سیناپرس، اما در این میان، گوگل از لنزهای عکاسی برای اشیاء دور که در پیکسل 4 مورد استفاده قرار می گرفت، خلاص شده و آن را با دوربین «اولتراواید» در پیکسل 5 جایگزین کرده که در کنار آن از لنز استاندارد استفاده شده است. به همین دلیل، S21 فاقد بزرگنمایی اپتیک بوده و در عوض به قابلیت بزرگنمایی دیجیتال وابسته است که حداکثر قابلیت بزرگنمایی 7 برابری دارد. 

پردازشگر S21 قوی تر است یا پیکسل 5؟

در این بین، پردازشگر S21 قدرتمندتر از پیکسل 5 است. S21 مجهز به جدیدترین نسخه کوآلکام و سریع ترین اسنپدراگون 888 است که از قابلیت های آن می توان به مودم 5G روی همان تراشه اشاره کرد.

به گزارش سیناپرس، همان طور که پیش تر هم اشاره کردیم، گوگل برای تولید پیکسل 5 در سال 2020 رویکرد حد متوسطی را در پیش گرفته و یکی از این روش ها استفاده از تراشه است. 
به عبارتی، پیکسل 5 روی یک تراشه متوسط به نام اسنپ دراگون 465G فعال می شود. سریع ترین پردازشگر کوآلکام به کار رفته در سال گذشته اسنپ دراگون 865 است. شاید متوجه تفاوتی در عملکرد بین این دو پردازشگر شده باشید، اما اسنپ دراگون 765G هنوز هم به اندازه ای قدرت دارد که کاربران بتوانند بدون هیچ مشکلی با آن کار کنند. 

S21 فاقد شارژر

به طور کلی، گوشی پیکسل 5 گوشی سبکی است که مجهز به پورت اتصال USB-C است و این ویژگی مهمی است که در گوشی S21 دیده نمی شود.به گزارش سیناپرس،  گلگسی S21 به دلیل سیاست های سامسونگ مبنی بر استفاده مجدد از وسایل قدیمی به منظور حفاظت از محیط زیست، دیگر مجهز به آداپتور شارژ نیست و کاربران می توانند از شارژرهای قدیمی خود برای شارژ گوشی استفاده کنند. 

ویژگی های کلی گوشی ها

پیکسل 5 گوگل دارای نمایشگر 6 اینچ OLED با تراکم پیکسل 432ppi و گلگسی S21 مجهز به نمایشگر 2/6 اینچ AMOLED با تراکم پیکسل 421ppi است. وزن پیکسل 5 حدود 151 گرم و S21 حدود 171 گرم است و هر دو مجهز به اندروید 11 هستند. 
دوربین استاندارد پیکسل 5 حدود 2/12 و دوربین «اولتراواید» آن 16 مگلاپیکسل است. دوربین جلوی این گوشی هم 8 مگاپیکسل است و قادر به ضبط ویدئوهای 4K است. این در حالی است که S21 مجهز به دوربین تصاویر دور 64 مگاپیکسل، دوربین استاندارد و دوربین «اولتراواید» 12 مگاپیکسلی و دوربین جلوی 10 مگاپیکسلی است. 
پردازشگر پیکسل 5 اسنپ دراگون 765G و S21 اسنپ دراگون 888 یا پردازشگر 8 هسته ای 8/2 گیگاهرتز است. پیکسل 5 دارای ذخیره داخلی 128 گیگابایت و S21 دارای دو نوع ذخیره داخلی 128 و 256 گیگابایت تعبیه شده اند و هر دو دارای رم 8 گیگ هستند. به گزارش سیناپرس، هر دو گوشی مجهز به باتری 4000 میلی آمپر هستند و در این بین، پیکسل 5 دارای جک هدفون USB-C است. 
از دیگر قابلیت های این دو گوشی  می توان به امکان اتصال به اینترنت 5G است. پیکسل 5 ضد آب بوده و مجهز به شارژر بی سیم و شارژ سریع است. S21 همچنین از قابلیت بزرگنمایی فضایی 30 برابری برخوردار بوده و دارای شارژ بی سیم 10 ولتی است. 

گزارش:ندا اظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا