۲۵درصد قراردادهای صنعتی دانشگاه امیرکبیر در حوزه سوپرکامپیوتر است

حسین حسینی تودشکی در مراسم تفاهم نامه میان شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه اردکان افزود: این دانشگاه در برنامه راهبردی خود خط سیر جدیدی را دنبال می کند که نتیجه آن دستیابی به دانشگاه نسل سوم و چهارم است.

وی افزود: مشخصه اصلی دانشگاه های نسل سوم و چهارم میزان اثربخشی دانشگاه ها در کشور و جامعه است. همچنین دانشگاه ها نباید تک بعدی باشند بلکه باید فعالیت های آنها هم در حوزه تولید علم و هم در حوزه رفع نیازهای صنعت و جامعه باشد.

حسینی عنوان کرد: قوانین ارتقا و جاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر به نحوی بازنگری و تدوین شده است که دانشگاه به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم حرکت کند. همچنین براساس برنامه راهبردی دانشگاه صنعتی امیرکبیر حوزه های استراتژیک تعریف شده تا فعالیت های پژوهشی و فناورانه دانشگاه در این حوزه ها تعریف شود.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: حوزه های محیط زیست، آب، فناوری اطلاعات، مدیریت کلان داده ها و سلامت موضوعات استراتژیک دانشگاه برای فعالیت است.

حسینی خاطرنشان کرد: در سال جاری حدود ۲۵ درصد قراردادهای اجرا شده دانشگاه در حوزه سوپر کامپیوتر و مدیریت کلان داده ها بود و پروژه های ملی در این حوزه تعریف شده که درحال انجام آنها هستیم.

وی گفت: برای اجرای این توافق نامه شورای راهبری پنج نفره متشکل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه اردکان و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تشکیل شده است تا براین اساس این تفاهم نامه به نحو احسن اجرایی شود.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: فضای فیزیکی لازم نیز برای اجرا این تفاهم نامه تعیین و تجهیز شده است.

کارنامه مثبت دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه رفع نیازهای صنعتی کشور

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به رشد چهار برابری قراردادهای صنعتی دانشگاه در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: افزایش قراردادهای صنعتی دانشگاه در سال جاری نشان می دهد که عملکرد دانشگاه در حوزه رفع نیازهای صنعت بسیار مثبت بوده است.

احمد معتمدی در مراسم تفاهم نامه میان شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه اردکان گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر قدیمی ترین دانشگاه صنعتی کشور و دارای تنوع زیاد رشته ها و گرایش های مختلف است.

وی افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارای برنامه راهبردی است که در این برنامه بر ارتقای این دانشگاه به دانشگاه های نسل سوم و چهارم تاکید شده است. بنابراین تمامی برنامه های دانشگاه در راستای برنامه راهبردی اجرایی می شود.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: اکنون دانشگاه های بزرگ دنیا نیز به دنبال رفع مشکلات جامعه هستند که این امر در قالب دانشگاه های نسل سوم و چهارم اجرایی می شود.

معتمدی یادآور شد: براساس برنامه راهبردی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای دستیابی به دانشگاه نسل سوم موضوعات مهارت افزایی، فناوری و نوآوری و افزایش قراردادهای صنعتی مدنظر است که در این حوزه ها نیز دانشگاه به موفقیت های چشمگیری دست یافته است.

وی عنوان کرد: جذب قراردادهای صنعتی این دانشگاه نسبت به سال گذشته چهار برابر رشد داشته است که این امر نشان می دهد دانشگاه صنعتی امیرکبیر نقش موثری در رفع مشکلات کشور و صنعت داشته است.

معتمدی گفت: این دانشگاه قراردادهای صنعتی بزرگی در حوزه های مختلف از جمله صنعت نفت دارد.

وی تصریح کرد: این تفاهم نامه موجب می شود دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیش از پیش در حوزه صنایع معدنی وارد شود و بتواند در این حوزه به صورت کاربردی فعالیت کند. این دانشگاه در زمینه تولید مقاله نیز رتبه اول را در کشور دارد؛ چرا که به ازای هر استاد چهار مقاله آی اس آی ثبت شده است.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه اردکان و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو توافق نامه همکاری امضا کردند که براساس این تفاهم نامه قرار است مرکز نوآوری، تحقیق و توسعه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه اندازی شود.

به منظور برقراری همکاری‏ های پژوهشی مستمر میان شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه اردکان، پلتفرمی با عنوان «مرکز نوآوری، تحقیق و توسعه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو» در برج فناوری و نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه ‏اندازی می ‏شود.

این پلتفرم با هدف توسعه زیرساخت ‏های مرتبط با انقلاب صنعتی چهارم و حل مسائل فنی و راهبردی در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فولادی یکپارچه در کشور اجرا می شود.

این مرکز که با همکاری‏ های سه‏ جانبه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه اردکان اداره خواهد شد، ایجاد و گسترش فناوری‏ های نوظهور همچون پردازشگرهای کلان داده ‏ها، هوشمندسازی سامانه‏ ها، فرآیندهای مواد پیشرفته، تحقیق و توسعه و مسائل فنی و مهندسی روز را در ساختار شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در دستورکار خواهد داشت.

این توافق نامه با محوریت طراحی و تجهیز، راه اندازی و بهره برداری مرکز نوآوری، تحقیق و توسعه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو منعقد شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا