غربالگری شنوایی نوزادان کشور به پوشش صد درصدی می رسد

 انوشیروان محسنی بندپی در دومین روز از هفته بهزیستی دردیدار بااستاندار چهارمحال وبختیاری افزود: پوشش طرح غربالگری شنوایی نوزادان کشور درسال گذشته بالای 90درصد بوده است.وی گفت: با پوشش صد درصدی نوزادان در این طرح درصورت تشخیص ناشنوایی در آنان، جامعه هدف از بدو تولد ازخدمات توانبخشی بهره مند می شوند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور آمار معلولان زیرپوشش خدمات بهزیستی را درکشور یک میلیون ویکصد هزار نفر دانست و افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، فعالیتهای سازمان بهزیستی از حالت خیریه خارج و به سمت پیشگیری وحمایت ازجامعه هدف پیش برود.
محسنی بندپی راه اندازی مراکز ژنتیک جدید درکشور به منظور پیشگیری و ارائه آموزش به زوج های جوان وخانواده ها را از برنامه های بهزیستی در سالجاری عنوان کرد.وی از راه اندازی مرکز آموزشی و رفاهی ویژه دراستان چهارمحال وبختیاری درراستای برنامه های بهزیستی خبر داد و گفت: راه اندازی این مراکز یکی از برنامه های دراز مدت درحوزه پیشگیری از معلولیت است.

محسنی بندپی راه اندازی بنیاد ژنتیک دراستان چهارمحال وبختیاری را مورد تاکید قرار داد و گفت: با راه اندازی این مراکز و همچنین فرهنگ سازی در زمینه بهره گیری ازعلم ژنتیک می توان ازمعلولیتها جلوگیری کرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیزگفت: در صورتی که مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اهل طرح و برنامه باشد، مورد حمایت مسوولان ارشد استان قرار می گیرد.قاسم سلیمانی دشتکی افزود: نحوه فعالیت مدیران دستگاه های اجرایی باید به گونه ای باشد که مردم تحولات و پیشرفت ها را لمس کنند.

19تا26تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است. رییس سازمان بهزیستی کشور به منظور دیدار از اقدامات و فعالیتهای بهزیستی چهارمحال وبختیاری و شرکت در آیین معارفه مدیرکل جدید تعاون، کار و امور اجتماعی این استان به شهرکرد سفر کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا