بازدید ۵۰۰ هزار نفر از پارک قرآنی دبی طی ۲۰۲۰

 داوود المهاجری، مدیرکل شهرداری دبی اعلام کرد که از زمان افتتاح بوستان قرآنی دبی در آوریل ۲۰۱۹ یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و طی سال گذشته میلادی ۵۰۰ هزار نفر از این پارک دیدن کرده‌اند که این امر نشان‌ دهنده استقبال ویژه بازدیدکنندگان در گروه‌های سنی مختلف است.
 
وی افزود: بوستان قرآنی دبی بزرگترین پارک تخصصی است که تنها یک باغ و مکانی برای تفریح و گردشگری نیست بلکه باغی تخصصی و طراز اول است و با توجه به استقبال بسیار بازدیدکنندگان، به زودی رستوران و کافی شاپ‌های جدید نیز در این بوستان افتتاح می‌شود.

المهاجری ادامه داد: این پارک قرآنی در مساحتی حدود ۶۰۰ متر مربع در منطقه الخوانیج دبی ایجاد شده است و نخستین بوستان بزرگ دبی بوده که برای بازدیدکنندگان رایگان است. این باغ نمونه‌ای آموزشی، اجرایی و عملی است و هر آنچه در قرآن کریم وارد شده از جمله درختان و گیاهان، و همچنین احادیث نبوی در این باغ با جزئیات نشان داده شده است.
 
وی تأکید کرد: این پارک قرآنی گام مهمی برای آشنایی با دین مبین اسلام است که انسان‌ها را به تسامح، محبت و صلح دعوت می‌کند و به تفکر و تحقیق و دانش‌اندوزی فرا می‌خواند.
 
این بوستان قرآنی شامل یک دریاچه مصنوعی و ۱۲ فضای سبز مجزا است که در آن گیاهان ذکر شده در قرآن همراه با مشخصات علمی آنها به نمایش گذاشته شده و از طریق مانیتورهایی، درباره فواید علمی، پزشکی و روش استفاده از آنها توضیح داده می‌شود.
 
از جمله درختان و گیاهان موجود در این بوستان می‌توان به این گیاهان اشاره کرد: موز، انار، زیتون، هندوانه، انگور، انجیر، سیر، پیاز، ذرت، عدس، گندم، زنجبیل، ریحان، کدو، خیار، خرما، تمر هندی و درختان دیگر.
 
غار معجزات از مهمترین بخش‌های این پارک قرآنی است که در آن ۷ معجزه ذکر شده در قرآن از طریق مانیتورهایی با فناوری جدید به زبان‌های عربی و انگلیسی ارائه می‌شود.
 
در تمام فضاهای سبز این بوستان نیز مانیتورهایی قرار داده شده است که اطلاعات گیاهان و درختان موجود و فوائد استفاده از آنها در غذا و پزشکی را توضیح می‌دهد و آیات و احادیثی که درباره این گیاهان وارد شده است، بیان می‌دارد.
 
یک دریاچه مصنوعی نیز که بیانگر معجزه شکافتن دریا توسط حضرت موسی(ع) و داستان غرق شدن فرعون و سپاهیانش در دریا است، نیز در قسمتی از این پارک خودنمایی می‌کند.

منبع:ایکنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا