اعلام آمادگی ۹۹۱۱ نفر برای مشارکت در آزمایش واکسن ایرانی کرونا

واکسن شفافارمد مربوط به ستاد اجرایی فرمان امام، اولین واکسن ایرانی است که توانسته تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت کند. در مدت‌زمان یک‌روزه‌ای که برای ثبت ‌نام مشارکت‌کنندگان در تست انسانی این واکسن اعلام شد، بیش از ۹ هزار نفر برای شرکت در آزمایش اعلام آمادگی کرده‌اند.

حجت نیکی ملکی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام، با انتشار توییتی اعلام کرد که تا ساعت ۱۰ شب سه‌شنبه ۲ دی ۹۹، ۱۷ هزار و ۱۲ نفر برای شنیدن شرایط مشارکت در آزمایش‌های بالینی واکسن کرونای ستاد اجرایی فرمان امام با ۴۰۳۰ تماس گرفتند و از این میان، ۹۹۱۱ نفر برای مشارکت در آزمایش‌ها اعلام آمادگی کردند.

واکسن کرونا ایرانی قرار است از اواسط هفته‌ی آینده به ۵۶ نفر تزریق شود. البته واکسن ابتدا روی یک نفر، سپس سه نفر و پس از آن روی ۵۶ داوطلب آزمایش خواهد شد. شرکت‌کنندگان در تست بالینی واکسن باید دارای شرایطی از جمله سن ۱۸ تا ۵۰ سال و بدون هیچ‌گونه سابقه‌ی بیماری مزمن و بیماری آلرژیک باشند. پیش از تزریق واکسن، از داوطلبان تست سرولوژی گرفته می‌شود تا با بررسی وجود آنتی‌بادی در بدن آن‌ها، از نداشتن سابقه‌ی ابتلا به کرونا اطمینان حاصل شود.

واکسن دو مرتبه با فاصله‌ی یک هفته، به افراد تزریق خواهد شد. به‌علاوه داوطلبان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و هدیه‌ای به آن‌ها داده می‌شود.

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا