استارلینک اجرایی می شود

اجرای این طرح نوع جدیدی از اینترنت ماهواره ای را برای ده ها هزار روستای این ایالت به ارمغان می آورد. به گزارش سیناپرس به نقل از jacksonfreepress، کمیسیون ارتباطات فدرال به تازگی 44 میلیون دلار به این کمپانی اعطا کرده تا بتواند قابلیت های جدید اینترنتی خود را در 38 هزار و 956 مکان اختصاصی در این ایالت گسترش دهد.

ماهواره های استارلینک با قرار گرفتن در قسمت پایین مدار زمین، آنها را نسبت به دیگر ماهواره های رقیب، به سیاره نزدیک تر می کند که به این واسطه، سرعت بالاتر و تأخیر کم تری را برای کاربران فراهم می کند.

بررسی ماهواره استارلینک نشان می دهد که استفاده از آن در مناطق سرویس دهنده تا زمانی که نمای آن به سمت آسمان باز باشد، مطلوب است. این مبلغ اعطایی به SpaceX و نیز دیگر کمپانی های مرتبط با هدف اتصال پهنای باند بیشتر ایالت می سی سی پی صورت گرفته است.
اینترنت ماهواره ای هم به خودی خود مشکلاتی را به دنبال دارد که از آن جمله می توان به سرعت پایین و تأخیر کم پهنای باند متصل اشاره کرد. در حال حاضر، هزینه نصب استارلینک خانگی حدود 500 دلار و خدمات ماهیانه آن 100 دلار است.

این اخبار در حالی منتشر می شود که شرکت مخابرات آمریکا تحت بررسی قرار گرفته تا مشخص شود آیا می تواند دسترسی به پهنای باند 133 هزار خانه و مرکز تجاری روستایی را برآورده کند. شرکت مخابرات آمریکا و کمیسیون خدمات دولتی می سی سی پی هر دو منتشر پاسخ کمیسیون ارتباطات فدرال برای تعیی اقدامات بعدی هستند.
به گزارش سیناپرس، دسترسی به اینترنت پرسرعت یکی از نگرانی های بزرگ این ایالت به ویژه در بخش روستایی است. در سال 2018 مشخص شد که این ایالت در بخش روستایی در مقایسه با دیگر ایالت ها دچار کمبود دسترسی به پهنای باند اینترنت پرسرعت است.

همزمان با اقدام کمپانی SpaceX برای توسعه فناوری پرتاب صدها یا هزاران ماهواره پرسرعت، حدود 900 ماهواره استارلینک پیش از این در قسمت پایینی مدار زمین قرار داشتند و هزاران ماهواره هم برای پرتاب برنامه ریزی شده بودند، و این حجم از ماهواره در فضا نگرانی از اختلال دید برای فضانوردان را افزایش می دهد و ممکن است مشاهدات آنها را دچار مشکل کند.

مترجم: ندا اظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا