اعطای گرنت‌ تحقیقاتی به سه دانشگاه بزرگ

پاندمی "کووید-۱۹" سبب شد دانشگاه‌های سراسر دنیا با خسارات مالی گزافی روبه‌رو شوند.یکی از دلایل این خسارات، عدم ثبت‌نام دانشجویان بین‌المللی در این دانشگاه‌ها است. زیرا دانشگاه‌های استرالیا نیز به دلیل عدم بازگشت دانشجویان خارجی به دانشگاه‌های این کشور متضرر شدند.

در این راستا دولت فدرال این کشور برای جبران بخشی از این درآمد از دست رفته، در مجموع ۳۱۱ میلیون دلار بیس از میزان تعیین شده،به عنوان گرنت تحقیقاتی به سه دانشگاه بزرگ استرالیایی اعطا می‌کند.

بر این اساس، قرار شده است که دانشگاه‌های " نیو ساوت ولز"( NSW) و "موناش"( Monash) هر کدام ۱۰۰ میلیون دلار و دانشگاه "ملبورن " ۱۱۱ میلیون دلار بودجه اضافی دریافت کنند که در این صورت، دانشگاه ملبورن به بزرگترین دریافت کننده بودجه تحقیقاتی در آموزش عالی استرالیا تبدیل می‌شود.

در ماه اکتبر سال جاری، دولت استرالیا اعلام کرد که ۱ میلیارد دلار بودجه بیشتر به بخش دانشگاهی اعطا می‌کند تا کل هزینه‌های دولت برای بخش تحقیقات در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۳ میلیارد دلار برسد.

دانشگاه‌های استرالیا اعلام کردند که به دلیل از دست دادن ۴.۷ میلیارد دلار بودجه ناشی از نبود دانشجویان خارجی، به بودجه بیشتری نیازمندند و این ۱ میلیارد دلار کافی نیست.

"دنیل توماس تیهان" وزیر آموزش و پرورش استرالیا گفت: اعطای بودجه‌ بیشتر به دانشگاه‌ها، شغل هزاران محقق را حفظ می‌کند و بیش از ۴ هزار دانشجوی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را به طور مستقیم حمایت می‌کند.

این در حالی است که دانشگاه‌های استرالیا از به خطر افتادن ۶ هزار شغل پژوهشی ابراز نگرانی کرده‌اند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش استرالیا معتقد است سرمایه‌گذاری بیشتر روی دانش‌آموزان و دانشجویان در مقطع کارشناسی باعث بهره‌وری بهتر آنها در سطح تحصیلات تکمیلی می‌شود.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا