خودروی خورشیدی که نیاز به شارژ ندارد

شرکت تولید کننده خودروهای برقی «آپترا» مستقر در کالیفرنیا، در این خودروی خورشیدی خود از فناوری Never Charge استفاده کرده است. این فناوری شامل یک بسته خورشیدی می شود که خودرو را قادر می سازد در روز بیش از ۴۰ مایل (۶۴.۳۷ کیلومتر) بدون نیاز به شارژ حرکت کند. این فناوری، خودروی برقی یاد شده را به اولین وسیله نقلیه ای تبدیل کرده است که برای رانندگی روزانه نیاز به شارژ ندارد.

این خودرو همچنین به یک بسته باتری مجهز است که هزار مایل، برد دارد و تا حد زیادی از ۳۷۰ مایل، برد خودروی تسلا مدل S فراتر می رود. این خودرو روز چهارم دسامبر (۱۴ آذر) پیش فروش شد و قیمت آن از ۲۵ هزار و ۹۰۰ دلار تا ۴۶ هزار و ۹۰۰ دلار برای خودروی چهار چرخ متحرک متفاوت بود.

این خودرو با موتورهای الکتریکی خنک شده- مایع طراحی شده است که اجازه می دهد این وسیله نقلیه تنها در مدت ۳.۵ ثانیه از سرعت صفر مایل در ساعت به سرعت ۶۰ مایل در ساعت (۹۶.۵۶ کیلومتر بر ساعت) برسد. حداکثر سرعت این خودرو ۱۱۰ مایل در ساعت (۱۷۷ کیلومتر در ساعت) است.

همچنین در صورت نیاز به برق، می توان این وسیله نقلیه را با یک خروجی استاندارد ۱۱۰ ولتی شارژ کرد. پیش فروش این خودرو در مدت ۲۴ ساعت به پایان رسید.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا