مشاهده تصاویر سه بعدی در نمایشگرهای دو بعدی

به گزارش سیناپرس به نقل از appleinsider، اپل تحقیق روی این موضوع را با کمک اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا انجام می دهد تا روش و دستگاهی برای تولید واقعیت ترکیبی برای بازسازی محتوای ویدئویی مسطح ابداع کنند.
این اختراع، واقعیت ترکیب شده ای (SR) را تعریف می کند که به عنوان اشیاء و محیط های تولید شده دیجیتالی عمل می کند. SR یک طبقه بندی گسترده شامل واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی است و کاربران می در قالب دستگاه های دستی آیفون یا آیپد یا دستگاه های پوشیدنی مانند عینک اپل در تجربه SR حضور پیدا کنند.

به گزارش سیناپرس ؛ کاربران می توانند با تنظیم SR از طریق یک یا دو حس از جمله بینایی، چشایی، بویایی و لامسه با این عینک اپل کار کنند. در این اختراع، محققان روی سیستمی تمرکز می کنند که قادر به تولید شخصیت ها، اشیاء و محیط های SR از محتوای ویدئویی صاف و مسطح هستند. به عبارتی، این سیستم می تواند یک نمایش تلویزیونی را به محیط واقعیت مجازی تبدیل کند که کاربر با این دستگاه ها، آن را کشف می کند.

برخی کاربران دوست دارند به جای این که محتوای ویدئویی تلویزیون یا سینما را به طور ساده تماشا کنند، در قالب سه بعدی و واقعیت مجازی مشاهده کنند که با این قابلیت، آنها به راحتی می توانند فیلم های تلویزیونی را هم در نمایشگرهای دو بعدی به صورت سه بعدی ببینند.

اپل تأکید می کند که بسیاری از محتوای SR به سختی تهیه می شوند. این اختراع، روشی را برای تولید SR و بازسازی محتوای ویدئویی با استفاده از دانش و فناوری های دیجیتال تشریح می کند تا به طور یکپارچه و سریع، تماشای محتوای فیلو و ویدئو را در نمایشگر مسطح به یک تجربه SR و مجازی ترکیبی تبدیل کنند.
این سیستم با شناسایی اثربخشی طرح در یک صحنه، تلفیق توصیف صحنه و ایجاد بازسازی صحنه با استفاده از نخستین ابزار دیجیتال مرتبط با اولین طرح اثربخش و براساس توصیف صحنه عمل می کند.
به گزارش سیناپرس ابزارهای دیجیتال می توانند با مدل بازی ویدئوی برای اثربخشی طرح مظابقت داشته باشند که در قالب شخصیت یا کارکتر در محتوای ویدئویی تعریف می شود. در حالی که این سیستم قادر به بازسازی SR بر پایه محتوای ویدئویی است، می تواند اطلاعات را از محتوای متنی مرتبط و داده های خارجی استخراج کرد.
این سیستم همچنین می تواند در قالب عکس های بازیگران در کلیپ های ویدئویی، قد و اندازه گیری بازیگران، نماهای مختلف صحنه و دیگر داده ها ظاهر شود. درواقع، سیستم تولید SR صحنه هایی تعاملی بر پایه محتوای صوتی و مرتبط شامل کتاب های صوتی، درام های رادیویی و دیگر محتواهای صوتی ایجاد می کند.

مترجم:پروانه غفاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا