بلو اوریجین به زودی به ماه می رسد

 شرکت فضایی "بلو اوریجین"(Blue Origin) متعلق به "جف بزوس" چهارمین سری از آزمایشات محفظه احتراق پیشران خود را انجام داد. این محفظه پیشران موتور "BE-۷" برای مدت زمان کمی بیش از ۲۰ ثانیه روشن شد که همانطور که "بزوس" در یک پست اینستاگرامی ذکر کرد، مجموع زمان روشن ماندن و آزمایش آن را به ۱۲۴۵ ثانیه رساند.

موتور "BE-۷" موتوری است که نیروی مورد نیاز فضانوردان ناسا را ​​در سال ۲۰۲۴ برای بازگشت به ماه تامین می‌کند که شامل اولین زن فضانوردی خواهد بود که به عنوان بخشی از "برنامه آرتمیس" سطح ماه را لمس می کند.

همانطور که در پست اینستاگرامی "بزوس" آمده، این آزمایش موتور در مرکز پرواز فضایی مارشال ناسا در هانتسویل آلاباما انجام شده است.

"برنت شروود" معاون رئیس و مدیر برنامه‌های توسعه پیشرفته "بلو اوریجین" گفت: "BE-۷" یک موتور مبتنی بر توربوماشین است که از کارآمدترین پیشرانه‌ها برای مانور در اعماق فضا و فرود روی ماه استفاده می‌کند.

"بلو اوریجین" می‌گوید این موتور خارق العاده جدا از تاریخ سازی همچنین می‌تواند ۱۰ هزار پوند رانش ایجاد کند و برای یک فرود دقیق روی ماه، رانش آن تا دو هزار پوند کاهش می‌یابد.

"جان ویلیا" مدیر توسعه موتورها در "بلو اوریجین" گفت: قدرت بالا، قابلیت‌های رانش عمیق و توانایی‌های راه اندازی مجدد "BE-۷"، آن را به موتوری ایده آل برای حمل محموله‌های بزرگ به ماه و همچنین انجام بسیاری از برنامه‌های دیگر در فضا تبدیل می‌کند.

شرکت "بلو اوریجین" بخشی از گروهی از شرکت‌ها است که توسط ناسا برای ساخت فرودگرهای قمری برای بازگشت ناسا به کره ماه انتخاب شده است. فرودگر قمری یک قسمت مهم از "برنامه آرتمیس" است.

این شرکت سرپرست تیم "سیستم‌های انسانی فرود"(HLS)است که شامل شرکت‌های "لاکهید مارتین"، "نورثروپ گرومن" و "دراپر" نیز هست.

در بیانیه مطبوعاتی "بلو اوریجین" آمده است: "بلو اوریجین" به عنوان پیمانکار اصلی، مدیریت برنامه، مهندسی سیستم‌ها، اطمینان از ایمنی و مهندسی مأموریت را رهبری می‌کند.

شرکت "لاکهید مارتین" نیز مسئولیت توسعه و ساخت صعودگر و عملیات‌ها و آموزش‌های ماموریت‌های سرنشین‌دار را بر عهده دارد.

شرکت "نورثروپ گرومن" هدایت "عنصر انتقال"(Transfer Element) را بر عهده دارد که فرودگر را به مدار زیرین ماه و فرود نهایی هدایت می‌کند. در آخر نیز شرکت "دراپر"(Draper) هدایت هنگام فرود را بر عهده دارد.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا