هدفون هوشمند برای حذف تمام صداهای محیطی

یکی از فناوری های جدیدی که در سال جاری ارائه شده و اتفاقا با توجه به شرایط قرنطینه و حضور اجباری بسیاری از مردم جهان در خانه، با استقبال زیادی از سوی مخاطبان رو به رو شد، هدفون موسوم به WH-1000xm4 بود که توسط شرکت سونی تهیه و عرضه شد.

شاید در ظاهر این هدفون مانند تمامی انواع مشابه موجود در بازار، تنها یک وسیله ساده برای گوش کردن به موسیقی به نظر آید اما قابلیت های ویژه ای محصول، ان را در زمره موارد منحصر به فرد و برگزیده سال ۲۰۲۰ قرار داده است.

فناوری درخشان حذف صداهای مزاحم سونی ذهن شما را برای گوش دادن به صدای عمیق ، گرم و پرحجم تولید شده توسط تراشه داخلی که حاوی DAC (مبدل دیجیتال به آنالوگ) و تقویت کننده آنالوگ است ، آزاد می کند. نتیجه نهایی صدای بسیار شفاف و مناسبی است که احساس می کنید با هنرمند مورد علاقه خود رو در رو هستید.

قیمت این محصول حدود ۴۰۰ دلار بوده و  مهم نیست  محیط اطراف شما تا چه میزان شلوغ و پر سر و صدا است زیرا این هدفون اجازه شنیدن صداهای مزاحم را به کاربر نخواهد داد در حقیقت فناوری موجود در این محصول با لغو نویز انطباقی و صداهای پس زمینه، آن ها را را فیلتر می کند تا بتوانید روی موسیقی یا پادکست خود تمرکز کنید. سیستم موسوم به  Adaptive Sound Control  به کار رفته در  هدفون های Sony WH1000XM4 به طور هوشمندانه ای قادر است با محیط شما سازگار شود تا بهترین تجربه ممکن برای حذف صدا را فراهم کند.

پخش صدا با وضوح بالا از دیگر مزایای این فناوری است که با کمک تکنولوژی جدید DSEE HX تجربه ای جدید از شنیدن موسیق به کاربران هدیه می کند.

فناوری رمزگذاری صوتی LDAC سونی ، سه برابر بیشتر از صدای استاندارد بلوتوث ، داده ها را منتقل و از صداهای بم و گرفته تا سازهای کوبه ای را واضح و شفاف می شنوید و حتی وقتی از هدفون خود به صورت بی سیم استفاده نمی کنید ، کابل جداشونده دستی نیز صدا با وضوح بالا پخش می کند و کیفیت مطلوبی را به شما می دهد.

از جمله ویژگی های هوشمند این محصول می توان به قابلیت تشخیص شرایط افراد اشاره کرد و این هدفون به طور هوشمند اگر فرد کاربر شروع به صحبت کردن بکند، صدای پخش شده را قطع و اجازه شنیدن صدای محیط را می دهد، بنابراین برای صحبت کردن نیازی به برداشتن هدفون ندارید. آنها همچنین به اندازه کافی هوشمند هستند که می توانند موسیقی شما را متوقف کرده و یا هنگامی که از آنها استفاده نمی کنید به طور خودکار خاموش شوند تا به شما در صرفه جویی در باتری کمک کنند.

از این هدفون برای تماس تلفنی با موبایل نیز میتوان استفاده کرده و پنج میکروفون داخلی صدای شما را با دقت بلند می کنند تا تماس های هندزفری شما واضح و روشن باشد. شما با این محصول می توانید همزمان به 2 دستگاه بلوتوث متصل شوید ، بنابراین امکان پاسخ به تماس های احتمالی با تلفن همراه در حین دیدن فیلم یا گوش کردن موسیقی وجود دارد و دستگاه به طور هوشمند در حین تماس تلفنی، پخش فیلم یا موسیقی را متوقف و سپس آن را ادامه می دهد.

هدفون Sony WH 1000XM4 دارای یک باتری داخلی است که با یک بار شارژ 30 ساعت زمان پخش را به شما داده و در حالت شارژ سریع نیز فقط 10 دقیقه شارژ 5 ساعت باتری ارائه می کند.

مترجم: مریم عالمی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا