روز جهانی مهربانی

  • روز جهانی مهربانی

روز جهانی مهربانی ۱۳ نوامبر برای ۲۳ آبان است که در ۱۹۹۸ توسط جنبش جهانی مهربانی متشکل از سازمان‌های غیردولتی مهربانی ملل معرفی شد و در کشورهای متعددی از جمله کانادا، ژاپن، استرالیا،نیجریه و امارات متحده عربی آن را اجرا کردند.

سال ۲۰۰۹ سنگاپور به آن پیوست، ایتالیا و هند نیز آن را اجرا می‌کنند. همچنین در بریتانیا به رهبری دیوید جمیلی از مؤسسان روز مهربانی بریتانیا ‏(en)‏. در ۲۰۱۰ به درخواست انجمن شهروندان و والدین فدرال نیو ساوت ولز از وزیر اداره آموزش و پرورش آن ایالت این روز به تقویم اضافه شد. در ۲۰۱۲ به درخواست رئیس مهربانی جهانی استرالیا این روز با تقویم مدارس فدرال کشور و وزارت آموزش اضافه شد.

 

  • برگزاري نخستين جشنواره سيما

واحد جشنواره سیما با هدف بررسی و ارزیابی برنامه ها در قالب های مختلف و تقدیر و تشویق برنامه سازان و دست-اندرکاران برتر تلویزیون در دفتر پژوهشهای برنامه ای سیما در سال 1374 تأسیس شد و اولین دوره جشنواره نیز در همان سال برگزار گردید.

  • برگزاري نخستين جشنواره تئاتر بانوان

نخستين دوره جشنواره تئاتر بانوان در سال 1374 با دبيري اعظم بروجردي توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران برگزار شد. پس از آغاز به كار سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در سال 1375 و جابه جايي مديران وقت ارشاد تهران، با وقفه اي چند ساله، نخستين دوره جشنواره تئاتر بانوان (با احتساب دوره برگزار شده در ارشاد، دومين دوره)

در سال 1377 با دبيري مريم معترف توسط سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برگزار شد، هر چند برگزاري اين جشنواره با فراز و فرودهايي همراه بود و حتي در برخي سال ها برگزار نگرديد، دومين دوره جشنواره با دبيري سپيده نظري پور در سال 1379، سومين دوره با دبيري رويا تيموريان در سال 1383، پنجمين و ششمين دوره (از اين دوره در شمارش دوره ها، دوره برگزار شده توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران نيز لحاظ شد) با دبيري بروجردي در سال هاي 1385 و 1386و هفتمين دوره نيز با دبيري مريم معترف در سال 1387 برگزار شد.

  • تولد ادوارد دویسی

ادوارد دویسی  متولد ۱۳ نوامبر ۱۸۹۳ بود. وی زیست‌شیمیدان اهل آمریکا بود که در سال ۱۹۴۳، به‌همراه هنریک کارل پیتر دام، جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی را به‌خاطر کشف ویتامین کا و ساختار شیمیایی‌اش، دریافت کرد.اودر ۲۳ اکتبر ۱۹۸۶ درگذشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا