کرونا با شدت قبل بیماری‌زایی و مرگ و میر دارد

حسن ابوالقاسمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص درمان موثر بیماری کرونا اظهار داشت: در حال حاضر شناخته‌شده‌ترین، ثابت‌ترین و موثرترین درمان برای کرونا پلاسمادرمانی است.

وی ادامه داد: حتی اگر ویروس جهش ژنتیکی نیز پیدا کند، باز هم کسانی که مبتلا می شوند، آنتی بادی علیه ویروس جدید می سازند. همچنین ساختار ویروس مانند ویروس اولیه است و اگر تغییرات ژنتیکی داشته باشد، در حد قابل توجه نیست اما برخلاف انتظار که تصور می کردیم بیماری زایی آن کاهش پیدا می کند، به همان شدت قبل عمل می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله عنوان کرد: گرمای هوا هیچ تاثیری بر ویروس ندارد؛ زیرا مردم در تابستان هم در محیط های سرد و خنک زندگی می کنند و به دلیل اینکه انتقال در افراد صورت می گیرد، گرما و سرما تفاوتی ندارد.

فرد بهبودیافته تا دو هفته ناقل بیماری است

ابوالقاسمی در پاسخ به اینکه فرد بهبودیافته از کرونا تا چه زمانی ناقل بیماری است، گفت: از روزی که ویروس وارد بدن فرد می شود تا دو هفته بعد از بهبود علائم بالینی امکان انتقال وجود دارد. البته در برخی مطالعات تا سه هفته نیز امکان انتقال بیماری وجود دارد.

وی ادامه داد: مردم نیازمند آموزش بیشتری در زمینه کرونا هستند تا بیماری را بیش از پیش جدی بگیرند. این بیماری خسارت هایی که وارد می کند با هیچ ویروسی قابل مقایسه نیست؛ بنابراین باید به آن لقب خطر جدی قرن را بدهیم و مهمترین کاری که بشر می تواند انجام دهد، پیشگیری از کرونا است و نباید به واکسن و دارو دل خوش کند.

ویروس در فضای سربسته به راحتی منتقل می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله عنوان کرد: برخلاف اینکه تصور می شد کرونا تنها در اثر قطرات بزرگ ترشحات انتقال پیدا می کند، باید این ملاحظه را داشته باشیم که ویروس در فضاهای سربسته در هوا موجود است و به راحتی منتقل می شود.

ابوالقاسمی توضیح داد: در فضاهای سر باز معمولا اگر ۲ متر فاصله رعایت شود، معمولا تعداد ویروس هایی که به فرد مقابل انتقال پیدا می کند، آنقدر زیاد نیست که بتواند فرد سالم را مبتلا کند و زمانی که همه افراد از ماسک استفاده می کنند، یعنی فرد مبتلا نیز کمتر ویروس را منتشر می کند.

وی توضیح داد: اگر فرد بیمار در فضای باز سرفه کند، ویروس حداقل برای مدتی در هوا می ماند؛ بنابراین مهم است که افراد مبتلا ماسک بزنند و چون نمی دانیم چه کسانی مبتلا و ناقل هستند، همه باید ماسک بزنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا