دانشگاه‌های برتر جهان در حوزه کامپیوتر را بشناسیم

بعد از دانشگاه‌های آکسفورد و استنفورد، دانشگاه ای تی اچ زوریخ جزء دانشگاه‌های برتر جهان در حوزه علوم کامپیوتر است. این نتیجه را رتبه بندی تایمز هایر اجوکیشن ۲۰۲۰ از دانشگاه‌های موضوعی منتشر کرده است.

این دانشگاه در سال ۱۸۵۵ تأسیس شده و اکنون یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان در حوزه علوم و فناوری است. محققان این دانشگاه تاکنون ۲۰ جایزه نوبل را کسب کرده‌اند. آلبرت انیشین هم در این دانشگاه بوده است و جایزه نوبل برای نظریه نسبیت را در این دانشگاه دریافت کرده است.

 این دانشگاه بر اساس مسئولیت فردی و روحیه کارآفرینی پایه گذاری شده است.۱۶ دپارتمان تحقیقاتی بین رشته‌ای در این دانشگاه وجود دارد که در موضوعات مختلف از جمله معماری، زیست شناسی، شیمی، فیزیک و کامپیوتر فعال است. رویکرد این دانشگاه ایجاد روابط محکم با محققان و شرکای خارجی است.

در حال حاضر این دانشگاه ۱۷ هزار دانشجو دارد که در رشته‌های علوم مهندسی، علوم پایه، علوم و فناوری‌های نوین، مدیریت، علوم سیاسی مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه هر ساله تعدادی از دانشجویان بین المللی را به صورت بورسیه جذب می‌کند. البته دانشجویان برای ورود به این دانشگاه باید از توان علمی بالایی برخوردار باشند.

هزینه تحصیل و زندگی برای دانشجویان شهریه پرداز به بیش از ۲۲ هزار فرانک سوئیس می‌رسد.

منبع:آنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا