نخستین کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت برگزار می گردد

دکتر محمدحسین ایمانی خوشخورئیس دانشگاه علم و فرهنگ و ریاست نخستین کنفرانس بین المللی گردشگری ومعنویت، در خصوص برگزاری این کنفرانس گفت: ماهیت چندبعدی و بین رشته ای گردشگری از یک سو و ظرفیت های بالقوه در حوزه های معنا و معنویت آن از سوی دیگر، برپایی محافلی علمی به منظور تجمیع آراء صاحبنظران، پژوهشگران، متولیان و عاملیت های این حوزه را ایجاب می کند.

وی تاکید کرد : از دیرباز صنعت گردشگری نه به عنوان یک اقدام صرفا فیزیکی، بلکه یک فرایند اثرگذار و معنی آفرین شناخته شده است، اما متاسفانه بعد ظاهری و فیزیکی آن بیش از سایر ابعاد مورد توجه و استفاده قرار گرفته است که این موضوع باعث شده گردشگری به جابجایی صرفا فیزیکی تقلیل پیدا کند.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ افزود:  نیاز روز افزون جامعه انسانی به معنویت، که به واسطه غلبه دیدگاه های مادی گرایی بشر امروزی مورد غفلت قرار گرفته است، ایجاب می کند بازتعریفی از مفهوم گردشگری توسط محققان و اندیشمندان این حیطه صورت گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: برگزاری کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت با محوریت های «فلسفه و دین»، «روانشناسی و اخلاق»، «فرهنگ و جامعه»، «مدیریت و اقتصاد» در حالی که به بازشناسی استعدادهای موجود در گردشگری منتهی خواهد شد، زمینه ساز رفع نیازهای اساسی جامعه بشری خواهد بود.

گفتنی است ، کلیه پژوهشگران و صاحبنظران این حوزه می‌توانند تا 15 مهرماه 1394 مقالات خود را به دبیرخانه کنفرانس به آدرس http://www.icts2015-usc.ir ارسال کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا