موفقیت های دولت تدبیر و امید با دست خالی محقق شده است

به گزارش  ایرنا، سورنا ستاری عصر روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت سالگرد حماسه انتخابات 24 خرداد در بندرعباس اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید برای رشد و توسعه هر چه بیشتر کشور، خروج از اقتصاد وابسته به نفت است.

وی با بیان اینکه در همین راستا نیز در بودجه سهم نفت به کمتر از 25 درصد رسیده، خاطرنشان کرد: با تلاش های دولت یازدهم در دو سال اخیر در حوزه علم و فناوری و رتبه های علمی نیز پیشرفت های خوبی حاصل شده است.

ستاری بیان داشت: با تلاش های و برنامه ریزی های صورت گرفته، طی دو سال گذشته تولید علم در ایران با یک رشد سه پله ای به رتبه پانزده در جهان رسیده است.

وی ضمن تاکید بر تلاش هر چه بیشتر برای بهره مندی از نیروهای جوان در عرصه های مختلف و افزایش انگیزه و اعتماد در میان آینده سازان این مرز و بوم، گفت: در اقتصاد دانش بنیان ما به دنبال تحقق این مساله هستیم.

ستاری با بیان اینکه قدرت در دست کشورهایی است که دانش دارند، تصریح کرد: توسعه شرکت ها و اقتصاد دانش بنیان از گفتمان های جدی میان دولت و مردم است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور خاطرنشان کرد: تجاری سازی فناوری ها که بحث اصلی اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب می باشد، جزء اولویت های مهم دولت تدبیر و امید است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان همدلی و همزبانی، تصریح کرد: این نامگذاری از سوی رهبر معظم انقلاب برای کاهش اختلافات بوده ، زیرا ما امروز نیز در حال جنگ با دشمن بی رحمی هستیم و باید بیش از پیش همدل و همزبان باشیم.

ستاری با بیان اینکه امروز تنها صحنه جنگ از نظامی به دیپلماتیک تغییر یافته،گفت: با نوآوری و فکر و اندیشه می توان با دشمن مقابله کرد و اگر فکر و تحلیل درستی داشته باشیم و به جای تکیه بر احساس به فکر خوب تکیه بزنیم، به طور یقین موفق خواهیم بود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در این نشست بر بهره گیری هر چه بیشتر از نعمت دریا نیز تاکید کرد و گفت: با وجود چنین ظرفیت بزرگی، ما در طول تاریخ وارد اقتصاد و فناوری دریا نشده ایم ، در حالی باید این حوزه را مورد توجه بیشتر قرار دهیم.

استاندار هرمزگان نیز در این مراسم با اشاره به عزم جدی دولت برای مقابله با فساد، گفت: این در شرایطی می باشد که دولت از هر سو مورد هجوم عده ای قرار گرفته که منافع خود را در خطر می بیند و با تخریب دولت به دنبال تسویه حساب سیاسی هستند. 

جاسم جادری اظهار داشت: دولت با وجود همه مشکلات و در حالی که وارث خزانه خالی و بدهکاری دولت گذشته بود، توانسته طی دو سال اخیر اقدامات مهم و گام های ارزنده ای در مسیر رشد و توسعه کشور بردارد. 

وی ادامه داد: در حالی که کشور ما در زمینه های مختلف دچار تهدید و تحریم بود اما امروز تهدید از سر مردم برداشته شده و تورم نیز از 45 به زیر 16 درصد رسیده و دیگر گرانی افسار گسیخته نداریم و رشد اقتصادی نیز به بالای سه درصد رسیده است. 

جادری خاطرنشان کرد: امروز با تلاش های دولت تدبیر و امید به برکت گفتمان اعتدال و تدبیر، توانسته ایم هم اعتماد بین المللی را جلب و هم امنیت سرمایه گذاری را فراهم کنیم. 

وی اضافه کرد: دولت برای ارتقای وضع معیشتی مردم و با وجود همه مشکلات، از تمام ظرفیت ها و سرمایه های انسانی جدای از گرایشات حزبی و سیاسی و قومی استفاده می کند . 

استاندار هرمزگان گفت: مردم در انتخابات 24 خرداد سال 92 با رای 19 میلیونی به دکتر روحانی، گفتمان اعتدال را نهادینه کردند. 

وی با بیان اینکه نتیجه انتخاب گفتمان عقلانیت و اعتدال تمکین قدرت های جهانی در برابر اراده مردم بوده، افزود: این دولت در حمایت از فضای نقد و انتقاد نیز گام های مهمی برداشته و عرصه فعالیت را به مخالفان و منتقدین خود نیز داده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا