گزارش ویدئوئی از جانوری که هرگز نمی میرد

سینا پرس : این نظریه که تمامی موجودات زنده در این دنیا متولد شده و پس از طی مراحل رشد خواهند مرد ، از سوی تمامی جوامع علمی و فرهنگی در سراسر دنیا پذیرفته شده است ولی به راستی آیا این موضوع صحت دارد یا نه ؟ زیست شناسان در مطالعات خود با نوعی جانور ریز ساکن آب های شیرین برخورد کرده اند که در صورت مناسب بودن شرایط زیستی محیط اطراف خود ، هیچگاه نخواهد مرد . در حقیقت این جانور ریز توانائی باز سازی و نوسازی تمامی اندام های بدن خود را داشته و بدون وقفه ، سلول های قدیمی و از کار افتاده بدن خود را از طریق شاخک های خود به بیرون از بدنش هدایت کرده و با سلول های جدید جایگزین می کند .

این جانور ریز که Hydra Vulgaris نام دارد برای نخستین بار توسط پرفسور دانیل مارتینز Daniel Martinez از اساتید کالج پومونا Pomona College در چرمونت کالیفرنیا در سال 1998 میلادی کشف شد . وی که به بررسی روند چرخه حیات جانوران می پرداخت پس از گذر مدت زمانی دریافت که این نمونه جدید قصد مردن ندارد . این موضوع پس از هشت ماه برای این پرفسور بسیار جالب توجه شد زیرا عموما حیوانات ریز آبزی عمری در حدود 3 تا حداکثر شش ماه دارند ولی این نمونه جدید هیچ گونه علامتی مبنی بر مرگ از خود نشان نداده و همچنان به زندگی خود در آزمایشگاه ادامه می داد .

از سوی دیگر ، پژوهش های انجام شده نشان داد که این موجود عجیب فاقد جنسیت بوده و می تواند از طریق تقسیم شدن ، تکثیر شود . این موضوع در صورتی که دست کم یکی از بخش های جدا شده از بدن وی دارای ده درصد سلول های بدن این جانور باشد ، قادر به ترمیم و بازسازی کامل بوده و یک نمونه جدید را به وجود خواهد آورد . یعنی به طور تئوریک اگر این جانور به ده قسمت مساوی تقسیم شود ، ده نمونه جدید از آن متولد خواهد شد . پژوهشگران هنوز نتوانسته اند راز دقیق این فرایند غیر عادی را در بدن این موجود کشف کنند . موضوعی که شاید بتواند بسیاری از فرضیات فعلی دنیای علم را تغییر دهد .