پرداخت هزینه ها از طریق ساعت هوشمند

امروزه استفاده از تکنولوژی های هوشمند و گجت های مختلف ، به بخشی تفکیک ناپذیر از زندگی روزانه بشر تبدیل شده است و به همین دلیل شاهد کاربری های متعددی از این وسایل هوشمند هستیم .

یکی از این تکنولوزی های پوشیدنی ، ساعت های هوشمند هستند که شرکت های مختلفی در سراسر دنیا در حال رقابت با یکدیگر برای تصرف بازار های جهانی در این حوزه هستند . به گزارش الکترونیک تایمز Electronic Times ، شرکت سامسونگ که یکی از شرکت های بزرگ و پیشرو در زمینه تولید قطعات الکترونیکی و تلفن های همراه هوشمند است ، در نظر دارد نسل جدید ساعت های هوشمند خود را در نیمه دوم سال جاری میلادی به صورت رسمی عرضه کند . بر اساس این گزارش ، شرکت سامسونگ در نظر دارد با اجرای یک سیستم یکپارچه اینترنتی در این ساعت های هوشمند ، امکان پرداخت هزینه های خرید و قبوض و صورت حساب های مختلف را به صورت آنلاین برای کاربران این ساعت ها فراهم کند .

بر اساس اطلاعات فنی منتشر شده درباره  تکنولوژی مورد نظر ، در این ساعت ها از سیستم بی سیم ارتباطات حوزه نزدیک  wireless near field communication که به اختصار NFC نامیده می شود ، استفاده خواهد شد . این تکنولوژی به دو دستگاه مختلف اجازه می دهد که در فاصله نزدیک به یکدیگر به تبادل اطلاعات بپردازند و به این ترتیب امکان پرداخت هزینه ها از طریق ساعت های هوشمند امکان پذیر خواهد شد .

پیش از این شرکت سامسونگ از ساعت های هوشمند Gear 2 خود در کنگره جهانی موبایل که در شهر بارسلونا در شمال کشور اسپانیا برگزار شده بود ، رو نمائی کرده و عرضه عمومی آن را آغاز کرده بود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا