سرویس دهی خدمات عمومی رایانش ابری آغاز شد

به گزارش مهر، این سرویس با استفاده از فناوری ها و محصولات بومی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تهیه شده است و مبتنی بر پروژه بین المللی openstack است که خدماتی در لایه PaaS و IaaS – مدلهای سرویس دهی – ارائه می کند. «اپن استک» یک پلتفرم منبع باز پردازش ابری است که توسط توسعه دهندگان بصورت جهانی منتشر و قابل دریافت است.

گزارشی از وضعیت این پروژه و پیشرفت آن در جلسه شورای فنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حضور وزیر ارتباطات ارائه شد.

این جلسه با ارائه گزارش فعالیت های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در موضوع سکوهای نرم افزاری برگزار شد که به دستور وزیر ارتباطات مقرر شد حمایت از فعالیت های توانمندساز بخش خصوصی و تجاری سازی محصولات بومی این حوزه در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گیرد.

در گزارش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به فعالیت های متعددی که در جهت توسعه سیستم عامل ابری و انتشار آزاد آن انجام شده است، اشاره و بیان شد که هم اکنون سه شرکت خصوصی در قالب موافقتنامه های همکاری منعقد شده در حال فعالیت برای عرضه تجاری محصولات و خدمات این حیطه هستند.

ارائه خدمات برخط مدیریت و توسعه مشارکتی نرم افزارها، حمایت از انجمن های تخصصی و انتشار مطالب و مقالات تخصصی از دیگر فعالیت های انجام شده توسط این پژوهشگاه در این حیطه است.

در پایان این جلسه مقرر شد پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سبد حمایتی خود را از محصولات بومی و فعالین بخش خصوصی حوزه سیستم عامل و سکوهای نرم افزاری اعلام و در اختیار شرکت های واجد شرایط قرار دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا