ابداع عینکی جدید برای توسعه نوردرمانی

سیناپرس: از جمله عواملی که از آنها به عنوان عامل اصلی نداشتن خواب مناسب و کافی یاد می شود، همواره در سفر بودن و همچنین کار در شب هنگام است.

به تازگی فناوری جدیدی در دانشگاه فلاندرز استرالیا ارایه شده که ابداع کننده آن معتقد است راه حلی مناسب برای غلبه بر این مشکل است.

فناوری جدید این روانشناس خواب Re-Timer نام دارد که بیشتر شبیه عینکی با ساختاری نسبتا متفاوت از سایر عینکهاست. این عینک که عنوان "کنترل زمان" نیز برای آن برگزیده شده است نور ملایم بین آبی و سبزی منتشر می کند که بخش مهمی از مغز را تحریک می کند. این قسمت از مرکز مغز مسؤول تنظیم هماهنگی بدن با قالب زمانی شبانه روزی است که به آن ساعت بدن نیز گفته می شود.

درحقیقت این عینک به مغز این نکته را القا می کند که در حین بیداری هوشیارتر و در زمانی که برای خوابیدن آماده می شود، فارغ از هر ذهنیت و درگیری شود.

لئون لاک که این فناوری جدید را ابداع کرده معتقد است با استفاده از ریزچراغ های LED به کار رفته در ساختار عینک، میزان کافی از نور با بالاترین بازده ممکن به چشم رسیده و بدین ترتیب فرآیند نوردرمانی با کیفیتی عالی صورت می گیرد.

مدتهاست که از نوردرمانی برای تنظیم درست ساعت بدن استفاده می شود به ویژه برای افرادی که به اختلالات فصلی خواب مبتلا می شوند. با این حال فناوری های که تاکنون برای توسعه این نوع درمان به کار گرفته شده است چندان انعطاف پذیر و قابل استفاده نبوده اند اما به نظر می رسد عینک جدیدی که بدین منظور ارایه شده کارایی قابل توجهی داشته باشد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا