حوزه پزشکی امروز در مزر علم حرکت می کند

به گزارش سیناپرس، دکتر حمیدرضا طیبی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: سلول های بنیادی، شبیه سازی حیوانات، ناباروری که در پژوهشگاه رویان انجام می شود از مهمترین اقدامات حوزه پزشکی این نهاد بوده که سبب افتخارآفرینی برای کشور شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه تولید گیاهان دارویی و ترمیم زخم پای دیابتی کارهای خوبی انجام شده، اظهار کرد: محققان این مجموعه در مراکز تحقیقاتی و پژوهشگاه ها از جمله رویان و ابن سینا در حال تلاش هستند تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود.
وی ادامه داد که با پیروزی انقلاب اسلامی روح خودباوری در مردم به خصوص جوانان دمیده شد و نهادی ایجاد شد تا اثابت کند که ما توان تولید علم، فناوری و سپس کابردی کردن فناوری را داریم .
رئیس جهاد دانشگاهی بیان کرد: ما توان تولید اکثر تکنولوژی های مورد نیاز داخل را داریم، منتها این کار باید در زمان مناسب شروع شده و حمایت های لازم هم از آنها انجام شود.
وی افزود: جهاد دانشگاهی آمادگی را دارد که تعدادی زیادی از تکنولوژی را در صنعت نفت، برق و کانی های فلزی و غیر فلزی تولید کند و در این زمینه مشکلی نداریم.
طیبی ادامه داد که محققان ما در حوزه فنی و مهندسی، از جمله صنعت نفت توانستند تکنولوژی های متعددی را در این زمینه تولید و آنها را تجاری سازی کنند.
رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک بازوی بارگیری نفت افتتاح و مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: ما منتظر آزمایش کشتی ها هستیم تا این کار به صورت رسمی رونمایی و مورد بهره برداری قرار گیرد.
رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: با طراحی و ساخت این بازو، جهاد دانشگاهی توان طراحی و ساخت کلیه بازوهای بارگیری مورد نیاز صنعت نفت ایران در همه سازها را دارا است.
وی با اشاره به اینکه مبدل های فرکانسی جز تکنولوژی های هاتیک هستند، گفت: دارندگان این تکنولوژی، اولا آن را معمولا انتقال نمی دهند و ثانیا گاهی اوقات به عنوان ابزار فشار بر علیه کشورها استفاده می کنند.
طیبی با اشاره به اینکه ایران جز چند کشو دنیا است که صاحب این تکنولوژی شده است، گفت: کشور ما با افتخار صاحب این تکنولوژی شده و ما می توانیم تمام مبدل های فرکانس را با قدرت تا چند ده مگاوات تولید کنیم.
وی تاکید کرد: این تکنولوژی بدست آمده و تمام مراحل آزمایش آن با موفقیت طی شده و به لحاظ تکنولوژی با بهترین های دنیا رقابت می کند، باید از این به بعد در کشور مورد استفاده قرار گرفته و برای رفع نیاز آن از این تولیدات خریداری شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا