۳۲۵ کیلومتر در یک دقیقه با دوج چلنجر دیمن

شرکت خودروسازی دوج یکی از نام‌ها قدیمی در صنایع خودروسازی است. یکی از محصولات این شرکت که دوج چلنجر دیمن (Challenger Demon) نام دارد، به‌تازگی توانسته است تا رکوردهای سرعت شگفت‌انگیزی را از خود برجای بگذارد.

این خودرو که وارث سری مشهور چلنجر شرکت دوج است و چهره‌ای جدید برای این سری قدیمی به ارمغان آورده است، توانست تا در کمتر از یک دقیقه از وضعیت ایستاده و سرعت صفر به سرعت ۲۰۳ مایل بر ساعت، برابر با ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

البته نسخه‌ای که برای این تست به کار گرفته شده بود، نسخه‌ای است که محدودیت‌های سرعت آن توسط متخصصان رفع شده است. خودروی اصلی دوج چلنجر دیمن به یک سیستم ایمنی مجهز است که اجازه نمی‌دهد سرعت دستگاه به حدی فراتر از ۱۶۸ مایل یا ۲۶۹ کیلومتر بر ساعت برسد.

البته این خودرو در دو مدل Hemi و Hellcat ساخته‌شده است که مدل اول توانی ۴۸۵ اسب بخاری دارد و مدل دوم این خودرو دارای موتوری باقدرت ۷۰۷ اسب بخار بوده و باقیمت 86 هزار دلار به مشتریان عرضه می‌شود. هر دو موتور هشت سیلندری بوده و به ترتیب ۶٫۴ و ۶٫۲ لیتری هستند. مدل Hemi به جعبه‌دنده ۸ دنده اتوماتیک مجهز است درحالی‌که مدل Hellcat، جعبه‌دنده ۶ دنده دستی دارد.

این مزایا و رکوردها موجب شده است که این خودرو با داشتن قیمتی به‌مراتب کمتر از سایر سوپر اسپرت‌ها، یک گزینه شگفت‌انگیز در بازار جهانی به‌حساب بیاید.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا