تلاش جهاد دانشگاهی برای ایجاد 2 برند ملی تولیدات بومی در هر استان

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،محمدصادق بیجندی در جلسه طرح الگوی نوین مشاغل خانگی با هدف ایجاد و توسعه مشاغل خانگی در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد واسطه‌ای تسهیل‌گر و یک سازمان دانش‌بنیان با نگاه اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: در طرح الگوی نوین مشاغل خانگی به ازای هر 50 متقاضی یک تسهیل‌گر تعریف می‌شود که تعداد تسهیل‌گران 400 نفر خواهد بود و در این مسیر از بستر آی‌.تی نیز استفاده می‌شود.
بیجندی با بیان اینکه باید در تولید محصولات خانگی و ارائه به بازار نگاه فراملی داشته باشیم، تصریح کرد: بسیاری از کارآفرینان یک استان از وجود کارآفرینان در سایر استان‌های کشور بی‌اطلاع هستند.
وی لازمه موفقیت در حوزه مشاغل خانگی را ایجاد شبکه‌سازی برای فروش محصولات تولیدشده دانست و عنوان کرد: برندسازی محصولات حلقه مفقوده در اتصال به بازار است و یکی از موارد مهم متصل شدن به بازارهای مصرف است.
بیجندی با بیان اینکه تلاش بر این است تا در اجرای این طرح دو برند ملی در هر استان ایجاد شود، تصریح کرد: امید است جهاد دانشگاهی با استفاده از ظرفیت‌های خویش نقش موثری در ایجاد مشاغل خانگی ایفا کند.
وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی کمتر از 20 درصد اعتبارات دولت را دریافت می‌کند و تاکنون 13 درصد از این اعتبارات محقق شده است، ادامه داد: در سال گذشته 1200 پروژه ملی با اعتبار بالغ بر 430 میلیارد تومان توسط جهاد دانشگاهی در کشور اجرایی شده است.
بیجندی اضافه کرد: این نهاد دو دانشگاه، 6 مرکز آموزشی، 148 مرکز تخصصی و فوق تخصصی دارد و دارای سه خبرگزاری ازجمله ایسنا و ایکناست.
وی گفت: جهاد دانشگاهی در سطح کشور بالغ بر هفت هزار نیرو دارد که 2700 نیروی آن دارای تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری هستند.
بیجندی خاطرنشان کرد: طرح الگوی نوین مشاغل خانگی در هشت استان چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، آذربایجان غربی، لرستان، کرمانشاه و کردستان اجرا می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا