درمان زخم بیش از ۳۰ بیمار با لارومگس

غلامرضا اسماعیلی جاوید در گفتگو با مهر گفت: کلینیک ماگوت درمانی این مرکز، دی ماه سال گذشته راه اندازی شده و توانسته در این چهارماه، بیش از ۳۰ بیمار را از طریق لارو مگس تحت درمان قرار دهد از این تعداد، دوره درمانی ۱۰ نفر با موفقیت به پایان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ماگوت تراپی یک کار تیمی است، بیان کرد: این نوع درمان از علم حشره شناسی تا پزشکی عمومی و تخصصی و پرستاری را در بر می گیرد از این رو،  در چرخه تولید تا درمان ماگوت تراپی حتما نیاز به کار تیمی است تا بتوانیم ماگوت های موثر و با کیفیت بالاتری را برای درمان زخم تهیه کنیم.

رئیس اولین کلینیک تخصصی ماگوت تراپی کشور عنوان کرد: لارو درمانی برای تمام بیمارانی است که قطع عضو قدم نهایی و شانس آخر برای درمانشان به شمار می رود به کار می رود.

وی با بیان اینکه استفاده از لارو مگس برای درمان زخم های دیابتی از درمان زخم های عروقی راحت تر است، افزود: به دلیل اینکه دیابتی ها، اعصاب محیطیشان مختل شده، به هنگام ماگوت تراپی دردی حس نمی کنند، از این رو لارو درمانی بهترین روش برای بیماران دیابتی است.

به گفته وی برای برخی از بیمارانی که زخم های ناشی از نارسایی عروقی به دنبال شکستگی هایی در اندام های تحتانی آنها به وجود آمده لارو درمانی برایشان، روشی دردناک به شمار می رود.

وی در ادامه اظهار داشت: تا کنون ۵ مورد از افراد مبتلا به زخم های عروقی به مرکز ترمیم زخم مراجعه کرده اند که به دلیل دردناک بودن از ادامه این درمان منصرف شده اند. اسماعیلی جاوید با اشاره به مشکلات ماگوت تراپی گفت: لاروهای مگس، برای اینکه بافت های عفونی را از روی زخم بردارند ترشحاتی را از خود تولید می کنند که این موضوع، بوی  ناخوشایندی ایجاد می کند از این رو باید پانسمان ها مکررا توسط بیمار تعویض شود و این موضوع بوی ناخوشایند یکی از مشکلات لارودرمانی برای بیمار و اطرافیان بیمار است.

وی افزود: بیمار در ابتدای درمان از طریق لارومگس اکراه دارد و این نیز مشکل بزرگی است ولی بعد از یک جلسه درمان، خودشان علاقمند به ادامه درمان می شوند.

رئیس اولین کلینیک تخصصی ماگوت تراپی کشور درباره مزایای درمان زخم از طریق لارو مگس افزود: در این روش به هیچ عنوان تورم و التهابی در محل زخم به وجود نخواهد آمد.

وی  گفت: خوشبختانه این ۳۰ بیمار از دوره درمانی خود از طریق لارو درمانی راضی هستند و حال عمومی آنها اجازه می دهد که به ادامه درمان بپردازیم.

جاوید با بیان اینکه بر اساس استاندارد و اکادمیک، بیماران هفته ای دوجلسه و گاها بر اساس نیاز بیمار، تحت درمان ماگوت تراپی قرار می گیرند، افزود: همچنین به بیماران در این مرکز، برای مراقبت در خانه آموزش هایی داده می شود.

وی تاکید داشت: در برخی بیماران که بافت مرده زیادی در زخمشان دارند، ابتدا به روش جراحی، بسیاری از بافت های مرده را برمی داریم و بعد از آن لارو درمانی را آغاز می کنیم. البته طوری از لارو درمانی استفاده می کنیم که بافت طبیعی زخم در بدن بیمار آسیبی نبیند.

وی با اشاره به اینکه در مرکز جامع ترمیم زخم، بیماران خارجی هم داریم، گفت: با توجه به اینکه لارو درمانی در کشورهای دیگر با هزینه های بالایی انجام می گیرد، به همین دلیل بیماران خارجی به این مرکز مراجعه می کنند و خوشبختانه هم اکنون در حال درمان هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا