بیماری افراد سالخورده تا2035دوبرابر می شود

به گزارش سیناپرس به نقل ازایسنا،  نتایج یک مطالعه که در نشریه علمی"سن و پیری" منتشر شد، نشان می‌دهد که تعداد افراد سالخورده که مبتلا به چهار بیماری یا بیشتر به طورهمزمان هستند، طی سال 2015 تا سال 2035 دو برابر خواهد شد. در یک سوم از این افراد، مشکلاتی از قبیل "زوال عقل"، "افسردگی" یا "اختلال شناختی" تشخیص داده خواهد شد.

این مطالعه که توسط محققان "موسسه سالخوردگی" دانشگاه "نیوکاسل" صورت گرفت، نشان می دهد که طی 20 سال آینده، تعداد افراد مبتلا به بیماری‌های متعدد که به عنوان "بیماری‌های چندگانه" شناخته شده‌اند، افزایش چشمگیری خواهد یافت.

در طول 20 سال آینده در میان جامعه کهنسال بیماری‌های "سرطان"(بالای 179.4 %) و "دیابت"(بالای 118.1%) بیشترین میزان تشخیص را خواهند داشت. این در حالی است که "آرتروز" و "سرطان" بیشترین میزان مبتلایان را خواهد داشت.

کارول جاگر پروفسور و استاد اپیدمیولوژی پیری در"موسسه سالخوردگی" دانشگاه "نیوکاسل" این مطالعات را رهبری کرد و مدل شبیه‌ساز"پیری و مراقب" (PACSim)را ساخت.

وی گفت: افزایش ابتلا به چهار بیماری یا بیشتر، اغلب در سن بالای 85 سال و بالاتر اتفاق می‌افتد. مسئله نگران کننده این است که مدل ساخت ما نشان می‌دهد که بزرگسالان پیر و جوان در آینده که در رنج سنی 65 تا 74 سال هستند، با احتمال زیادتری مبتلا به دو یا سه بیماری نسبت به گذشته‌شان خواهند بود که دلیل آن نیز به علت شیوع چاقی و عدم فعالیت فیزیکی است که عواملی خطرناک برای بروز بیماری‌های متعدد به شمار می‌آیند

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا