تغییر نگاه از ثمره‌های استارت آپ‌های حوزه کشاورزی است

 دکتر محمدصادق بیجندی در حاشیه آیین اختتامیه ‌اولین رویداد استارت آپی "محصولات کشاورزی" با محوریت محصولات سالم، با اشاره به نقش استارت آپ در تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی نگاه به درون و درون‌زا بودن و این در شرایطی است که استارتاپ‌ها نیز همین موضوع را پیگیری می‌کنند و به نوعی می‌توان عنوان کرد این دو در کنار هم می‌توانند نقش حایز اهمیتی در برطرف کردن برخی مشکلات داشته باشند.
وی ادامه داد: اگر همه استارت آپ و کسب و کارهای کوچک و نوپا را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که در ابتدا به درون خود نگاه کرده‌اند و توانایی‌های خود را باور داشته و بین نیازهای جامعه و توانمندی‌های خود ارتباط برقرار کرده‌اند.
رییس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی افزود: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که می‌تواند افراد را به سمت و سوی خودباوری پیش ببرد و نگاه افراد از بیرون به درون تمایل پیدا کند.
دکتر بیجندی با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی الزاماتی دارد، افزود: یکی از این الزامات، سرمایه انسانی است و اگر می‌خواهیم در این زمینه اتفاقی رخ بدهد باید به سرمایه انسانی توجه کنیم. استارت آپ‌ها نیز اولین ابزارشان سرمایه انسانی آن‌ها است. وی افزود: استارت آپ‌ها می‌توانند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند و باید این نکته مدنظر مسوولان امر قرار گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا