تلگرام چگونه پول درمی‌آورد؟

حمایت‌های مالی دولت‌های مختلف از تلگرام یکی از شایع‌ترین حدسیاتی است که درخصوص منبع درآمد این شبکه اجتماعی شنیده می‌شود. اما پاول دورف، مدیرعامل تلگرام تأکید می‌کند که این کمپانی هیچ‌گونه منبع مالی رسمی و دولتی در اختیار ندارد. او ادعا می‌کند که این شبکه اجتماعی از ابتدا تحت پوشش هیچ سرمایه‌گذاری قرار نگرفته و از این به بعد نیز مستقل خواهد بود.

دورف در پاسخ به این سؤال که تأمین هزینه‌های تلگرام به چه شکل و از چه راهی است؟ می‌گوید: تلگرام را سخاوت مردم اداره می‌کند. او از کمک‌های بلاعوض مردم (Donate) به عنوان تنها راه درآمدزایی و تأمین هزینه‌های این اپلیکیشن پرطرفدار یاد می‌کند و بابت آن از مردم ممنون است.

به گفتۀ دورف، تلگرام تاکنون نه سرمایه‌گذار داشته و نه به ارائه تبلیغات برای درآمدزایی پرداخته است. او می‌گوید که این پیام‌رسان پرمخاطب از این به بعد نیز همین رویه را ادامه خواهد داد و با هیچ قیمتی نیز قابل فروش نخواهد بود!

 

شرکت‌های بزرگ دنیا به دنبال تلگرام

مدیر عامل شبکه اجتماعی تلگرام به درخواست‌ها و اظهار تمایل‌های شرکت‌های بزرگ مختلف در دنیا برای خرید این اپلیکیشن محبوب اشاره می‌کند و از مبالغ پیشنهادی دریافت‌شده بین 3 تا 5 میلیون دلار نام می‌برد! این در حالی است که پاول دورف مصرانه بر موضع خود پافشاری می‌کند و با سماجت تمام این پیشنهادهای وسوسه‌برانگیز را رد کرده و هیچ قصدی برای فروش تلگرام ندارد.

پاول دورف اعلام کرده است که تلگرام در حال حاضر از طریق کمک‌های بلاعوض مردم به اندازه کافی پولدار است و نیازی به اقدام دیگری برای تأمین هزینه‌های خود ندارد، اما اگر چنان‌چه روزی به پول بیشتر احتیاج داشته باشد، حتماً خودش نیازش را اعلام می‌کند!

 

منبع: دنیای اقتصاد

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا