کاهش فروش 10 درصدی شرکت های چینی تلفن همراه

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،تنور رقابت میان برندهای چینی تولیدکننده تلفن‌های هوشمند همیشه داغ است. هواوی توانسته عنوان برترین تولید کننده تلفن هوشمند در چین را از  آن خود کند و دو شرکت دیگر چینی یعنی او‌پو (Oppo) و ویوو (Vivo) نیز پشت سر این برند مشهور در حال رقابت در رده سوم هستند. پس از این دو برند شیائومی و اپل در رده‌های چهارم و پنجم قرار گرفته و سامسونگ نیز جایگاه همیشگی خود را در بازار چین حفظ کرده است. صدرنشینی برندهای چینی نشان می‌دهد که ارزش این شرکت ها در بازار تلفن همراه چین از کمپانی‌هایی چون ال‌جی، سونی و اچ تی سی نیز بیشتر است.

اما این تمام ماجرا نیست و برندهای چینی مشهور تنها در کشور خودشان بازار را تصاحب نکرده‌اند، بلکه به بازار سایر کشورها نیز هجوم برده‌اند؛ به‌ عنوان‌ مثال، هواوی سومین تولید کننده گوشی‌های هوشمند در اروپا بوده و سومین تولید کننده تلفن همراه در سراسر جهان است. او‌پو و ویوو نیز به ترتیب سومین و چهارمین تولیدکنندگان تلفن هوشمند در سراسر جهان محسوب می شوند. دیگر برند چینی موجود در بازار موبایل یعنی شیائومی نیز اولین و مهم‌ترین تولیدکننده تلفن هوشمند در کشور هند است. شرکت‌های چینی جغرافیای خود را درنوردیده و به تصاحب بازار کشورهای دیگر نیز پرداخته‌اند.

 

اما همیشه شرایط بر وفق مراد شرکت‌های چینی نبوده و خبرهای جدید حکایت از تغییر شرایط این برندها دارد. گزارش‌هایی که در وب‌سایت Digitimes به‌ تازگی منتشر شده‌اند، نشان می‌دهند که هواوی، او‌پو و ویوو با کاهش 10 درصدی فروش در سه‌ ماهه چهارم سال 2017 مواجه شده‌اند و در این بازه زمانی سفارش‌های فروشندگان گوشی‌ هوشمند به تولیدکنندگان زنجیره‌ی تأمین‌ کاهش 10 درصدی را شاهد بوده است. دلیل کاهش فروش این برندهای چینی کاهش تقاضای تلفن‌های هوشمند در سراسر جهان اعلام‌ شده و عنوان‌ شده است که این روند در سال 2018 نیز ادامه خواهد داشت.

اما این اتفاق برای شرکت شیائومی رخ نداده چرا که این کمپانی موفق شده است در این بازه زمانی به بزرگ‌ترین فروشنده گوشی هوشمند در کشور هند تبدیل‌ شده و فروش خود را حفظ کند.

نکته جالب‌ توجه درباره سلطه شیائومی بر بازار هند این است که سال گذشته این شرکت پس از سامسونگ دومین شرکت تأمین کننده تلفن‌های هوشمند در هندوستان بود که سرانجام سال 2017 توانست با برنامه‌ریزی درست و سرمایه‌گذاری بر روی فروشگاه‌های آنلاین و فیزیکی در سطح هندوستان رتبه اول فروش در این کشور را از آن خود کند. همچنین این شرکت توانسته در جهان نیز بازار را تصاحب کرده و به فروش بیش از 10 میلیون گوشی دست یابد.

هواوی دیگر شرکت بزرگ تولید کننده تلفن هوشمند نیز سومین فروشنده بزرگ گوشی هوشمند است، اما در بازار هند با رقبایی از قبیل شیائومی، اوپو و ویوو روبه‌رو است که پیش‌بینی می‌شود در سال 2018 برای رقابت بهتر با سایر برندهای مطرح چینی در هند فروشگاه‌های بیشتری را راه‌اندازی کند.

وب‌سایت Digitimes همچنین اعلام کرده که فروش اوپو در فروشگاه‌های خرده‌فروشی رشد بسیار کمی داشته و این شرکت دل به فروش آنلاین و فروشگاه‌های اینترنتی مثل آمازون و فیلیپ‌کارت بسته است.

با تمام این تفاسیر، جنگ برندهای چینی در سال آینده وارد فاز جدیدتر و جدی‌تر خواهد شد و باید دید کدام برند پیروز میدان خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا