آنر 9 را بشناسید

به گزار ش سیناپرس به نقل از کلیک،همانطور که می دانید، برند آنر با تکیه بر فروش آنلاین پا به عرصه جهانی گذاشته و تمرکز ویژه ای بر این سیستم دارد. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط این شرکت، آنر 9، پرفروش ترین گوشی آنلاین در جهان شناخته می شود. با وجود سخت افزار قدرتمند و طراحی زیبا، عنوان «برترین گوشی میان رده جهان» نیز برای این موبایل در نظر گرفته شده است.

این گوشی از پردازنده Kirin 960 بهره می برد و علاوه بر آن در دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی در بازارهای ایران عرضه شده است. نسخه 6 گیگابایتی تنها از طریق فروشگاه های آنلاین قابل تهیه و خریداری است.

در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی، شاهد افزایش کارایی تلفن‌های همراه و همین‌طور هزینه آن‌ها هستیم. برای همین انتخاب گوشی با عملکرد و قیمت مناسب به یکی از دغدغه‌های اصلی افراد تبدیل‌ شده است.

بررسی آنر 9 

مشخصات سخت افزاری

تعداد سیم کارتدو سیم کارت
فناوریGSM / HSPA / LTE  
وزن155 گرم
ابعاد147.3 x 70.9 x 7.5 میلیمتر
جنس بدنهشیشه با فریم آلومینیوم
ویژگی بدنه
پردازندهKirin 960
نوع صفحه نمایشLTPS IPS LCD
سایز صفحه نمایش5.15 اینچ
رزولوشنFull HD
سیستم عاملاندروید 7
دوربین اصلی20 12 مگاپیکسلی
دوربین سلفی8 مگاپیکسلی
باتری3200 میلی آمپری

طراحی

شاید نخستین چیزی که در آنر 9 شما را جذب خودش می کند، طراحی شگفت انگیز آن باشد. بخش پشتی این گوشی به قدری زیبا و چشم نواز است که دوست ندارید از نگاه کردن به آن دست بردارید.

ترکیب رنگ های خاکستری یا آبی با شیشه 3 بعدی باعث شده تا بخش پشتی این گوشی قند در دل هر کاربری آب کند. لبه های پشتی دستگاه دارای انحنایی است که به خوش دست شدن آنر 9 کمک کرده است.

محل سنسور اثر انگشت در جلوی دستگاه قرار گرفته و دیگر مانند آنر 8 خبری از سنسور در بخش پشتی نیست. لنزهای دوقلو هم در بالاترین بخش پنل پشتی جا خوش کرده اند و البته لوگوی Honor که در میانه قرار گفته است. بزرگترین مشکل اما امکان سر خوردن گوشی به دلیل سطح صاف و سیقلی آن است.

در بخش جلویی دستگاه با یک نمایشگر 5.15 اینچی از نوع FHD مواجهیم که زیر آن سنسور اثر انگشت تعبیه شده و دو کلید ناوبری نیز در کنار آن قرار داد که بنابر سلیقه کاربر می تواند یک وظیفه مشخص مانند عقب گرد را انجام دهد و کاملا قابل شخصی سازی است.

خوشبختانه جک 3.5 میلیمتری از این گوشی حذف نشده و درست در بخش پایینی دستگاه کنار بلندگو و پورت Type-C قرار دارد. در کناره سمت راست گوشی دکمه های صدا و پاور گوشی و کناره سمت چپی نیز خشاب سیم کارت تعبیه شده است.

مهم ترین ضعف طراحی این گوشی، حاشیه های نسبت زیاد نمایشگر به خصوص از بخش بالا و پایین آن است که اکنون دیگر در میان گوشی های میان رده هم رایج نیست.

در بخش بالا و پایین گوشی نیز نوار آنتن قرار گرفته که سعی شده با همرنگ سازی آن با رنگ اصلی گوشی، ترکیب نامناسبی ایجاد نکند.

نمایشگر

همانطور که پیش‌تر نیز خواندید، Honor 9 دارای یک صفحه نمایش به اندازه 5.15 اینچ از نوع Full HD با نسبت تصویر 16:9 و تراکم پیکسلی 428 PPI است. این صفحه نمایش از نوع AMOLED است. با توجه محل و زمان استفاده از گوشی باید یکی از قابلیت های Eye-Comfort، Night و یا Sunlight را مورد استفاده قرار دهید چرا که برای مثال در زیر نور مستقیم خورشید کار کردن با گوشی کمی سخت خواهد بود.

به طور کل اما در نمایشگر گوشی آنر 9 سعی شده تا رنگ ها واقعی تر و شاداب تر نمایش داده شود و در این راه نیز تا حد زیادی موفق عمل شده است.

سخت افزار

آنر 9 دارای سخت افزار نسبتا قدرتمندی است. این گوشی به پردازنده Kirin 960 محصول شرکت های سیلیکون مجهز شده است. این پردازنده از نوع 8 هسته ای بوده و پردازنده گرافیکی Mali-G71 نیز آن را همراهی می کند. این پردازنده یکی از سریع ترین پردازنده های سال 2017 است.

Kirin 960 به عنوان اولین SoC در پردازنده جدید ARM A73 استفاده شده است، پیش از این نیز Kirin 950 در ARM A72 استفاده شده بود. فرکانس اصلی پردازنده افزایش ناچیزی نسبت به نسخه قبلی داشته است.

عملکرد گرافیکی پردازنده گرافیکی Kirin 960 را به مقدار قابل توجهی افزایش یافته است. افزایش دو برابری تعداد هسته‌ها و افزایش فرکانس تا 1037 هرتز از دیگر ویژگی‌ این پردازنده نسبت به نسل قبلی است ضمن آنکه این قطعه بیش از 15 درصد کوچک‌تر از 950 است.

Mali-G71 از معماری جدید ARM به نام معماری Bifrost استفاده می کند که این تغییر باعث استفاده بهتر از هسته‌های شیدر و افزایش کارایی و عملکرد می‌شود.

نسخه ای که در اختیار کلیک قرار گرفته بود از 6 گیگابایت Ram و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد اما این گوشی دارای یک نسخه دیگری با 4 گیگابایت Ram و 64 گیگابایت حافظه داخلی نیز هست.

این سخت افزار احتمالا شما را در سخت ترین شرایط ممکن همراهی می کند و نباید نگران هیچ چیزی حتی اجرای بازی های سنگین باشید.

سیستم عامل و نرم افزار

آنر 9 از سیستم‌عامل اندروید 7.0 و نرم‌افزار همیشگی گوشی‌های هواوی یعنی Emotion UI استفاده می‌کند.

تا قبل از این، Emotion UI مانند IOS فاقد فهرست برنامه بود و شما تنها از طریق صفحه‌نمایش اصلی به برنامه‌های خود دسترسی پیدا داشتید. اما در نسخه جدید سعی شده تا دقیقا مشابه با استانداردهای اندروید 7 امکان فعالسازی App Drawer فراهم شود. 

بسیاری از مشکلات و کاستی‌های Emotion UI در نسخه جدید برطرف شده و اکنون کار با آن رضایت‌بخش است.

در قسمت شخصی‌سازی می‌توانید تم موردنظر خود را انتخاب نمایید، اما چنانچه در گوشی‌های سامسونگ و HTC هم مشاهده می‌کنیم، تم اصلی گوشی به‌مراتب از بقیه تم‌ها بهتر و زیباتر است. بااین‌حال گزینه تغییر آیکون نیز برای کاربران موجود است.

تنها نقطه‌ ضعفی که در گوشی‌های هواوی و به ویژه آنر 9  وجود دارد، تعداد زیاد برنامه‌هایی است که از قبل روی دستگاه نصب‌ شده‌اند. مثلاً یک پوشه پر از بازی‌های شرکت Gameloft و یک پوشه پر از برنامه‌های پیشنهادی نظیر TripAdvisor و eBay است، که البته قابلیت حذف شدن دارند.

در کل سخت افزار و نرم افزار این گوشی کاملا یک پارچه بوده و شما را در پردازش های سنگین هم تنها نمی گذارد.  

عملکرد

قدرت عملکرد نرم‌افزاری آنر 9 بسیار  بالاست. برنامه‌ها بسیار سریع بارگذاری شده و اختلال چندانی در عملکرد آن مشاهده نمی شود. حسگر اثر انگشت نیز از حد معمول بهتر عمل می‌کند.

پردازنده‌ای به‌کاررفته در آنر 9 همان پردازنده گوشی P10 است. این تراشه دارای چهار هسته‌ قدرتمند Cortex-A73 برای انجام کارهای سنگین و چهار هسته نه‌چندان قدرتمند Cortex-A53 برای انجام کارهای معمولی است. در گوشی‌های ارزان‌تر تمامی این هشت هسته Cortex-A53 هستند.

جالب اینجا است که بسیاری از تراشه‌های مشهور کوالکام نظیر Snapdragon 835، از هسته Kyro به‌جای Cortex-A73 استفاده می‌کنند. Cortex-A73 با استفاده از تکنولوژی ARM طراحی‌شده، حال‌ آنکه Kyro یک هسته نیمه سفارشی است که طراحی آن توسط شرکت کوالکام و بر اساس ساختار Cortex-A73 صورت گرفته است. این هسته‌ها با یکدیگر متفاوت هستند اما در اصل طراحی نزدیکی دارند.

در بنچمارک مشهور Geekbench 4 نیز شاهد عملکرد سریع آنر 9 هستیم. امتیاز آنر 9 در این بنچمارک 6160 است که تنها کمی از امتیاز (OnePlus 5  (6719 و (Xperia XZ (6492 پایین‌تر است، چراکه این گوشی‌ها به ترتیب از پردازنده‌های Snapdragon 835 و Snapdragon 820 استفاده می‌کنند. این موضوع بیانگر آن است که تراشه HiSilicon باوجود استفاده از هسته‌های استاندارد به‌جای Kyro، عملکرد بالایی دارد.

دوربین

گوشی آنر 9 دارای دو دوربین پشتی است که به صورت ترکیبی با یکدیگر کار می‌کنند، همچنین مانند همیشه یک دوربین سلفی نیز در جلوی این گوشی قرار گرفته است.

گوشی‌های دارای دوربین دوقلو از حدود چهار سال پیش همه گیر شدند و به عنوان ایده‌ای جدید در دنیای گوشی‌ها شناخته شدند. 

گوشی آنر 9 هواوی به سه دلیل از دوربین دوگانه برخوردار است. دلیل اول همان قابلیت اصلی دوربین‌های دوگانه است. این سیستم به شما این امکان را می‌دهد که یک منظره شبه سه بعدی از هر صحنه‌ای را ثبت کنید تا به راحتی توانایی تشخیص پیش زمینه از پس زمینه را داشته باشید. حالت شبیه سازی دیافراگم عریض می‌تواند بخش‌هایی از تصویر که از نگاه هنری از سوژه عکس دورتر هستند را تار (Flow) کند و عکسی زیبا به شما تحویل دهد.

دلیل دوم برای استفاده از این سیستم در این گوشی، کاهش مشکلات زوم کردن است. استراتژی که در این گوشی به کار گرفته شده با آیفون 7 پلاس متفاوت است، گوشی که در آن دوربین دوم در واقع دارای یک میدان دید بزرگ‌تر است؛ اما فاصله کانونی دو دوربین عقب آنر 9 هواوی یکسان است.

یکی از دوربین های آنر 9 دارای سنسور 12 مگاپیکسلی و دوربین دیگر نیز دارای سنسوری 20 مگاپیکسلی است.

استدلال سوم برای قرار دادن دوربین دوگانه در این گوشی کیفیت کلی عکس‌هاست. چرا که آنر 9 هواوی می‌تواند هنگام عکس برداری از قدرت و قابلیت‌های هر دو دوربین استفاده کند.

محدوده دینامیکی و جزئیات عکس‌ها نسبتا خوب است و رنگ‌ها در این گوشی بسیار طبیعی بازسازی می‌شوند. 

آنر 9 در میان همتایان رده بالای خود جزو بهترین‌ها به شمار می‌رود. این گوشی توانایی رقابت با گوشی‌هایی همچون ال جی جی 6، گوگل پیکسل و سامسونگ گلکسی اس 8 را دارد.

نقاط قوتی همچون توانایی فوکوس عالی در عکسبرداری و وجود حالت‌های مختلف که به کاربر قدرت عمل بیشتری می‌دهد، در این گوشی وجود دارد. دوربین این گوشی در حالت تک رنگ تصاویری با کیفیت و کنتراست بالا در اختیار شما می‌گذارد. همچنین می‌توانید ویدئوهای خود را با وضوح 4k ضبط کنید.

 

شاید این گوشی بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند در جهان را نداشته باشد، اما نسبت به قیمتی که برای آن پرداخت می‌کنید فوق العاده است. دوربین سلفی آنر 9 هواوی نیز خوب است و قادر به ثبت جزئیات تصویر، حتی در مکان‌های کم نور خواهد بود.

باتری

آنر 9 دارای یک باتری غیرقابل تعویض با ظرفیت 3200 میلی آمپر ساعت است که از تکنولوژی لیتیوم پلیمری بالا استفاده می‌کند. ظرفیت باتری این گوشی از سری قبل خود، یعنی آنر 8 و همچنین گلکسی اس 8 سامسونگ بیشتر است.

هنگام استفاده از این گوشی متوجه می‌شوید که طول عمر باتری آن قابل قبول است، اما نه به اندازه‌ای که کاربر را شگفت زده کند. یک روز و نیم دوام باتری، برای کاربران گوشی‌های هوشمند قابل قبول است که آنر 9 می‌تواند از پس آن بر آید.

این گوشی به اندازه کافی با سرعت بالا شارژ می‌شود، به نوعی که شما تنها 40 دقیقه زمان نیاز دارید تا شارژ باتری خود را کامل کنید.

صدا

بلندگو گوشی آنر  هواوی9 نیز همانند بخش های دیگر این گوشی عملکرد خوبی دارد. کیفیت صدای بلندگو مناسب است و دارای حجم کافی و وضوح کافی برای گوش دادن به پادکست یا هر فایل صوتی دیگری خواهد بود. همچنین این گوشی از فناوری Histen بهره می برد که توسط برنده جایزه گرمی رینر میلارد آماده سازی شده است. این بدین معناست که شما می توانید صدایی مشابه به صدای اصلی که در استودیو ضبط می شود، بشنوید. 

 

بررسی

Honor 9

83% امتیاز

به طور کلی آنر 9 گوشی قابل توجهی است، همچنین عملکرد خیلی بهتری نسبت به آنر 8، گوشی که در سال 2016 با قیمت مشابهی به فروش رسید و خیلی مورد استقبال قرار نگرفت، دارد. شاید آنر 9 تفاوت خیلی زیادی با آنر 8 نداشته باشد، اما طراحی جذاب‌تر، بهبود دوربین و دو برابر شدن حافظه از نقاط قوت آنر 9 هواوی است. شاید آنر 8 می‌توانست جزو گزینه‌های نسبتاً خوبی قرار گیرد، اما آنر 9 بهترین گزینه در میان رقبای خود با این قیمت است، پس قطعاً ارزش خرید را دارد.

 

جمع بندی

  • طراحی 100%
     
  • سرعت و تجربه کاربری 80%
     
  • دوربین 90%
     
  • باتری 60%
     
  • امکانات نرم افزاری 80%
     
  • سخت افزار 90%
     
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا