کسب‌وکارهای برتر ایرانی

بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (EFQM) متشکل از 14 سازمان و شرکت بزرگ و پیشرو اروپایی است که با ارائه آموزش‌های مهارتی و فرصت‌های رشد و توسعه توانمندی‌ها که همگی بر مبنای یادگیری مبتنی بر رویه‌های تجربه‌شده و تبادل و تعامل میان سازمان‌ها بنا نهاده شده است، به طور مستمر و فعال در حال کمک به تربیت نسل جدید رهبران کسب و کار است.

از سال ۲۰۱۶ (تیرماه 1395) این بنیاد فعالیت رسمی خود را در ایران آغاز کرده و قصد دارد تا به سازمان‌های ایرانی همچون سازمان‌های سراسر دنیا در مسیر سرآمدی کسب و کار یاری رساند. همچنین نظام یکپارچه عضویت سازمان‌های ایرانی در EFQM امکان بهره‌مندی همزمان از مزیت‌های این عضویت در برنامه‌های EFQM  در ایران و اروپا را فراهم می‌آورد.

لئون توسینت (Leon Tossaint) ریاست بنیاد EFQM در مراسم آغاز به کار دفتر نمایندگی EFQM در ایران گفته است: «بنیاد EFQM بیش از ۲۵ سال پیش توسط ۱۴ سازمان پیشروی اروپا بنیانگذاری شد. ما همواره مدل EFQM را طبق دانش روز مدیریت با مشارکت همکارانمان به‌روزرسانی می‌کنیم. علاوه بر اروپا، همکاران ما در سایر کشورهای دنیا به پیشبرد سرآمدی به کمک مدل EFQM کمک می‌کنند. ما در ۳۵ کشور دنیا حضوری فعال داریم و مدل EFQM به ۲۲ زبان ترجمه شده که فارسی نیز توسط دفتر نمایندگی رسمی ما در ایران به زودی به آن اضافه می‌شود. EFQM با سازمان هایی که مشتاق پیشرفت هستند از طریق عضویت ارتباط نزدیک دارد. ما اعضای بسیاری در هریک از کشورهای اروپایی داریم که شامل سازمان‌های پیشرویی نظیر BMW،Bosch، Philips و غیره هستند که در سراسر جهان فعالیت دارند. ما این سازمان‌ها را برای پیاده‌سازی EFQM در دنیا پشتیبانی می‌کنیم. عضویت در EFQM شما را به شبکه جهانی ما، استراتژی شما، و به هر آن‌چه که درنظر دارید به آن برسید متصل کرده و در تبدیل شدن به یک سازمان پیشرو در سطوح ملی و بین‌المللی به شما کمک می‌کند.»

اکنون بعد از گذشت یک سال از آغاز به کار بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (EFQM) در ایران، 20 سازمان و شرکت بزرگ ایرانی بعد از گذراندن یک دوره آموزشی مورد ارزیابی این بنیاد قرار گرفته و در نهایت از دو سازمان برتر تجلیل و قدردانی خواهد شد.

طبق اظهارات دکترسعید سهراب‌پور، ریاست عالی نمایندگی EFQM در ایران که امروز یکشنبه در یک نشست خبری عنوان کرد، دوشنبه 27 آذرماه سازمان‌های برتر کسب‌وکار در ایران برای نخستین بار از جانب بنیاد EFQM اعلام می‌شوند و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

دکتر سهراب‌پور همچنین به موضوع سوءاستفاده از اسم EFQM در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت برای جلوگیری از اتفاقات مشابه و ایجاد رنجش خاطر مدیران، نمایندگی رسمی این بنیاد در ایران راه‌اندازی شده و کلیه فعالیت‌ها تنها از طریق این کانال انجام می‌شود.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا