دنبال تجاری سازی تحقیقات خود باشید

 دانشگاه علم و صنعت ایران امروز (دوشنبه) میزیان یکی از نشست های تبادل تجربیات علم و فناوری /STEP با حضور جکی یینگ/ Jackie Ying بود.پروفسور جکی یینگ برنده جایزه مصطفی (ص) در دوره قبل و دانشمند حوزه فناوری نانو و مهندسی زیستی در این نشست با عنوان روش های تجاری سازی و خلق ثروت از تحقیقات دانشگاهی توضیحاتی در مورد دستاوردهای خود و گروه همکار تحقیقاتی اش در زمینه فناوری نانو و مهندسی زیستی ارائه داد.

وی همچنین فواید سیستم های و ذرات نانو را در حوزه های فراوان از جمله داروها و سم شناسی، تشخیص سرطان و ژنتیک و آزمایش مواد غذایی برشمرد و گفت: دانشجویان این رشته نباید تحقیقات را فقط برای گسترش دانش انجام دهند.
یینگ اظهار کرد: همواره به دانشجویانم در مقطع دکتری دانشگاه ام آی تی امریکا توصیه می کردم چند واحد در دانشکده کسب و کار این دانشگاه بگذرانند تا یاد بگیرند طرح تجاری بنویسند.
وی ادامه داد: در این دانشگاه هم لازم است دانشجویان مهندسی شیمی و فناوری نانو با تجارت و شیوه های جلب سرمایه آشنا شوند، به این شکل هم به کل بشریت خدمت کرده اید و هم تولید ثروت.
پروفسور یینگ، محقق و استاد رشته نانوفناوری و زیست مهندسی است. وی که به سال 1966 در تایوان به دنیا آمد، از 7 سالگی در سنگاپور و از 15 سالگی در آمریکا زندگی کرد. وی دانش آموخته رشته زیست مهندسی از دانشگاه کوپر یونیون نیویورک و در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری در رشته مهندسی شیمی از دانشگاه پرینستون است و در سن 35 سالگی به استادی موسسه فناوری ماساچوست/ ام آی تی رسید. این محقق رشته نانوفناوری در سال 2003 به سنگاپور برگشت و ریاست موسسه زیست مهندسی و نانوفناوری این کشور برعهده گرفت.
جایزه مصطفی (ص) برای معرفی دانشمندان برتر جهان اسلام به صورت دوسالانه برگزار می شود؛ دوره اول سال 94 و دوره دوم امسال برگزار شد و در دوره دوم محمد امین شکراللهی دانشمند ریاضی دان ایرانی تبار و استاد دانشگاه ای پی اف ال سوئیس و سامی ارول گلنبی/Erol Gelenbe دانشمند ترکیه ای تبار، مهندسی الکترونیک و کامپیوتر و استاد امپریال کالج لندن را به عنوان دو برنده این جایزه معرفی کرد.
در دوره برگزاری جایزه مصطفی (ص) و هفته جایزه مصطفی ( 11 تا 15 آذر)، نشست های علمی و تخصصی در حوزه‌های علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری نانو، اقتصاد و بانکداری اسلامی در دانشگاه‌ های تهران، صنعتی شریف، علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی تهران، امام صادق (ع)، تربیت مدرس و علم و صنعت ایران برگزار می ‌شود.در مدت برگزاری برنامه های جایزه مصطفی 90 نفر از دانشمندان برجسته علمی از 30 کشور اسلامی در ایران حضور دارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا