شانه ضد شپش اختراع شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،عبدالکریم قائدی روز دوشنبه در نمایشگاه هفته پژوهش بندرعباس افزود: این شانه برای نابودی شپش و تخم شپش از روغن و پلاسمای سرد استفاده می کند.
مخترع این شانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روغنی که در دسته این شانه ریخته می شود،با فشار دکمه بر روی سر پمپاژ شده و موجب گیر کردن شپش ها می شود.
سیده نجمه حسینی ادامه داد: دندانه های رسانای الکتریسیته شانه با ارسال پالس های الکتریکی، هوای موجود در میان دندانه ها را یونیزه (باردار) کرده و به این ترتیب پلاسما ایجاد می کند که به سادگی تمامی شپش ها و تخم های آن ها را از بین می برد.
وی اضافه کرد: پلاسمای سرد تولید شده توسط این شانه که با پالس های بسیار کوتاه الکتریکی ایجاد می شود دمایی در حدود اتاق داشته و برای فرد بی خطر است.
به گفته وی، این شانه به گونه ای طراحی شده که امکان جایگزینی دندانه ها و استفاده از آن برای از بین بردن شپش حیوانات نیز وجود دارد.
این مخترع ابراز داشت: گواهی ثبت اختراع این محصول به شماره 139650140003004838 در 2 هفته گذشته دریافت شده و تنها مشابه خارجی آن در کشور آلمان در اندازه نمونه دانشگاهی باقی مانده است.
حسینی ابراز داشت: به دنبال جذب سرمایه گذار برای تولید انبوه این شانه هستم و سعی دارم تا حد ممکن قیمت تمام شده آن برای مشتری نهایی پایین باشد.
پلاسما حالت چهارم ماده است و به گاز شبه خنثی گفته می شود که یونیزه شده و بخش قابل توجهی از اتم های آن یک یا چند الکترون خود را از دست داده اند و به یون های مثبت تبدیل شده اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا