سفرهای بین قاره ای با هواپیمای الکتریکی

اگرچه هواپیماها سفر در مسافت های طولانی را تسهیل کرده و به مسفران امکان دسترسی سریع به مقاصد دور دست را می دهد اما در عین حال این وسیله نقلیه علاوه بر مصرف حجم زیادی از سوخت های فسیلی، میزان زیادی گازهای آلاینده ایجاد کرده و به گفته کمیسیون اتحادیه اروپا، در حال حاضر هواپیماها به یکی از سریع ترین و در حال رشد ترین منابع تولید گاز های گلخانه ای در جهان تبدیل شده اند.

به تازگی پژوهشگران اعلام کردند از نظر عملی امکان ساخت هواپیمای مسافری الکترونیکی وجود داشته و در آینده باید شاهد تردد این نوع از هواپیماها در آسمان باشیم. امروزه ما فناوری ساخت هوا پیما های بزرگ سبک و فوق سبک را داریم. کما اینکه ناسا نمونه های آزمایشی این هواپیماها را ساخته است.

به تازگی پژوهشگران اعلام کردند از نظر عملی امکان ساخت هواپیمای مسافری الکترونیکی وجود داشته و در آینده باید شاهد تردد این نوع از هواپیماها در آسمان باشیم. پیتر پالنسکی (Peter Palensky) از پژوهشگران دانشگاه دلفت (Delft University) در کشور هلند، درباره این موضوع گفت: «من فکر می کنم این موضوع کاملا عملی بوده و امکان ساخت و استفاده از هواپیماهای بزرگ الکتریکی وجود دارد.»

وی در بیانیه ای که به تازگی منتشر شده است اعلام کرد: «تحقق یافتن این موضوع در آینده ای نزدیک، امکان پذیر پذیر است. امروزه ما فناوری ساخت هوا پیما های بزرگ سبک و فوق سبک را داریم. کما اینکه ناسا نمونه های آزمایشی این هواپیماها را ساخته است. »

علاوه بر موارد فوق، چندی پیش شرکت e-Genius در کشور آلمان موفق به ساخت و طراحی و آزمایش نمونه پیشرو پیشرفته هواپیمایی الکتریکی با ظرفیت دو نفر شد که کلا با انرژی های پاک حرکت می کند. این فناوری از سوی پژوهشگران دانشگاه اشتوتگارت به عنوان یک نمایش عالی با قابلیت های زیاد توصیف شده و نشان داده است که امکان ساخت هواپیمای الکتریکی برای تردد در مسیرهای طولانی وجود دارد.

آندریاس اشترومایر (Andreas Strohmayer) از پژوهشگران موسسه طراحی هواپیما در دانشگاه اشتوتگارت نیز درباره این هواپیما و جزئیات فنی آن اعلام کرد: « هواپیمای e-Genius  یک هواپیمای تمام برقی است که پیشرانه آن تنها به کمک باتری های الکتریکی عمل کرده و حداکثر وزن آن در هنگام تیک آف، 900 کیلوگرم است. این هواپیما در حال حاضر قادر است در مسافت هایی به طول 400 کیلومتر پرواز کند.»

منبع: xinhuanet