آلودگی هوا به‌اندازه حادثه‌های هسته‌ای خطرناک است

گروهی از محققان نگاهی به دنیای امروزی ما داشته‌اند و بررسی کرده‌اند که در صورت رخ دادن حوادث هسته‌ای در جهان چه اتفاقی می‌افتد. آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که تخلیه منطقه به‌خودی‌خود اقدام مناسبی نیست زیرا سطح فشار و استرس را افزایش می‌دهد و این امر برای بدن انسان آسیب‌رسان است. همچنین آن‌ها کشف کرده‌اند که قرار داشتن در برابر امواج رادیواکتیو موجب می‌شود تا عمر ما تنها چند ماه کمتر شود. جالب این است که این میزان از کاهش عمر دقیقا مشابه با میزان به‌دست‌آمده از اثر زندگی انسان‌های جوان در هوای آلوده شهرهای بزرگ است.

نتیجه‌گیری به‌دست‌آمده از سوی دانشمندانی از دانشگاه بریستول در آمریکا عرضه‌شده است و آن‌ها می‌گویند که تخلیه فوکوشیما پس از بحران هسته‌ای رخ‌داده به‌واسطه سونامی در ژاپن، زیاده‌روی بوده است و حتی تخلیه چرنوبیل نیز اندکی غیرضروری بوده است. دلیل این امر نیز این است که در بلندمدت، تعداد مواردی که منجر به ایجاد سرطان در انسان می‌شوند، به‌اندازه فشار جابجایی فیزیکی محل زندگی سنگین نیست.

این دانشمندان برای اثبات ادعای خود اقدام به ایجاد یک سیستم شبیه‌سازی مجازی کردند. آن‌ها در نظر گرفتند که برای مثال اگر یک نیروگاه هسته‌ای در شرق منطقه ساسکس انگلیس قرار داشته باشد و امواج رادیواکتیو از آن نشت کنند و منطقه را بپوشانند، چه خواهد شد. تخمین انجام شده این بود که در منطقه جنوب شرقی انگلستان، تعداد 3 میلیون و 900 هزار نفر زندگی می‌کنند و زندگی در این شرایط منجر به شکل گرفتن تعداد 1500 سرطان (بیش از تعداد عادی خارج از این شرایط) می‌شود. این میزان برابر با میزان سرطان‌هایی است که توسط آلودگی هوا ایجاد می‌شود و چندان عجیب و بحران‌ساز نیست.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

منبع: Gizmodo

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا