دانشگاه علوم پزشکی تهران دارنده دومین ثبت اختراعات بین المللی در کشور است

به گزارش سیناپرس  به نقل از ایرنا، دکتر محمدعلی صحرائیان روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه سومین همایش ملی سلامت در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: تعداد اختراعات بین المللی ثبت شده در سال گذشته 15 مورد بود که تعداد کل آن به 53 مورد رسیده، در حالی که تعداد کل اختراعات داخلی تایید شده در سال گذشته 57 مورد بوده است.

صحرائیان با اشاره به این که ما مرجع استعلام نوآوری در کشور هستیم، بیان کرد: همکاری نزدیکی با کانون پتنت ایران داریم.
وی اظهار کرد: صادرات شرکت های دانش بنیان این دانشگاه به کشورهای مختلف قابل توجه بوده اما امیدواریم در سال های آینده شاهد افزایش حجم و تعداد کشورها باشیم.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران تعداد شرکت های دانش بنیان این مجموعه را 37 شرکت اعلام کرد و گفت: در زمینه اعطای اعتبارات به شرکت های دانش بنیان موفق نبودیم و اعتبارات این شرکت ها را باید افزایش دهیم.
وی، تصویب آیین نامه پسا دکتری صنعتی، گرنت فناورانه و دوره دکترای پژوهش صنعتی را از دستاوردهای مهم این دانشگاه اعلام کرد.

** نظام نوآوری کشور ساماندهی شود
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه نظام نوآوری کشور باید ساماندهی شود، گفت: این کار باید به عنوان ارزش مطرح شود.
صحرائیان اظهار کرد: امروزه تولید علم در کشور در وضعیت بسیار خوب است، اما یکی از شاخص های بزرگ ما باید این باشد که این استاد چه اندازه برای جامعه تولید ثروت کرده و اگر می خواهیم نوآوری را در دانشگاه و اقتصاد مقاومتی داشته باشیم باید به این موضوع توجه جدی کنیم.
وی با اشاره به این که فناوری با اشتغال ارتباط بسیار نزدیک دارد، گفت: اگر این فرهنگ را در جامعه به صورت کامل ایجاد نکنیم، مشکلات ما ادامه خواهد یافت.
صحرائیان ادامه داد: اگر نگاه ما نگاه فناورانه نباشد، در همه زمینه ها مشکل پیدا می کنیم و زمانی جامعه موفق می شود که همه اقشار جامعه از مصرف کننده، واسطه و تولیدکننده نگاه شان به فناوری داخلی باشد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد که دانشگاه ها باید پیشتاز اقتصاد دانش بنیان باشند و نقشه علمی کشور را پیاده سازی کنند.
سومین همایش ملی ملی فناوری سلامت با شعار ' دانشگاه نسل سوم، اشتغال و تولید دانش بنیان' در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور جمعی از محققان و پژوهشگران برگزار شد.
ظرفیت برنامه ششم توسعه در تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و فرصت ها و چالش های صادرات محصولات دانش بنیان، محور دو نشست تخصصی در این همایش است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا