مشاغلی که در سال ۲۰۱۸ شانس بیشتری دارند

آیا واقعیت مجازی، مرز بعدی تکنولوژی است؟ لوازم و تجهیزات واقعیت مجازی (VR) از سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شدند؛ اما در همین مدت کوتاه، محبوبیت زیادی پیدا کردند. انتظار می‌رود درآمد حاصل از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده (AR) در سال ۲۰۱۸ تا ۷ میلیارد دلار افزایش پیدا کند و تا پایان سال ۲۰۲۱ به حدود ۷۵ میلیارد دلار برسد. واقعیت مجازی یک میدان باز با پتانسیلی بسیار بالا است. بنابراین سخت است که پیش‌بینی کنیم چه صنایعی تحت تأثیر توسعه‌ آن قرار خواهند گرفت.

 

تعطیلات خانوادگی داوطلبانه

برای برخی از افراد، تعطیلات فقط فرصتی برای دور شدن از زندگی روزمره نیست، بلکه موقعیتی است که در آن می‌توان به بهبود جهان کمک کرد. صنعت «گردشگری آزاد یا Voluntourism» به‌وسیله‌ گردشگرانی که می‌خواهند به جهان خدمت کنند، تعریف می‌شود. صنعت گردشگری آزاد به‌سرعت در حال پیشرفت است. با در نظر گرفتن ترجیحات جوانان امروز و همچنین رواج هر چه بیشتر دورکاری، این سفرها در آینده‌ای نزدیک رقیب سرسخت تعطیلات سنتی خواهند شد.

 

انرژی‌های سبز یا انرژی‌های تجدید‌پذیر

در طول ۱۰ سال گذشته صنعت انرژی سبز در آمریکا رشد مداومی داشته است و شرکت‌های مطرحی هم در اروپا و چین فعالیت‌های چشمگیر خود را به جهان نشان داده‌اند. انرژی‌های تجدیدپذیر یک منبع خوب شغلی هم به شمار می‌روند؛ چنان‌که در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲.۷ میلیون نفر فقط در کشور آمریکا در این صنعت شاغل بوده‌اند.

 

هواپیمای بدون سرنشین

پهپادها نخستین بار به‌عنوان یک فناوری نظامی مورد استفاده قرار گرفتند و هنوز هم مهم‌ترین کاربردشان در برنامه‌های نظامی و امنیتی است. کاربرد این فناوری در ساخت‌وساز، سینما، آتش‌نشانی و کشاورزی محرز است. به‌علاوه آن‌ها می‌توانند به‌صورت ریموت آتشفشان‌ها و مناطق سیل‌زده را مورد بازدید قرار دهند، محصولات را به‌طور مؤثر بررسی کنند و حتی بسته‌های سفارشی را تحویل دهند. شاید اگر قیمت این فناوری کاهش پیدا کند، تعداد بیشتری از مردم آن‌ها را برای مقاصد شخصی خریداری کنند.

 

تکنولوژی‌های حمل‌ونقل مسافر و جاده‌ای

آیا حاضرید سوار اتومبیل‌های خودکار بدون راننده شوید؟ اتومبیل‌های خودکار بدون راننده بیشتر به داستان‌های علمی تخیلی شبیه‌اند؛ ولی در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان مهم خودرو و شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در حال‌ توسعه‌ این فناوری هستند.

 

بیوتکنولوژی

بیوتکنولوژی در دهه‌ ۷۰ میلادی، از فصل مشترک زیست‌شناسی و تکنولوژی به وجود آمد. بیوتکنولوژی پتانسیل حل مشکلات مختلفی در زمینه‌های پزشکی، کشاورزی و صنعتی دارد و همچنان که این صنعت رشد پیدا می‌کند، پتانسیل‌های آن‌ هم افزایش می‌یابند. در حال حاضر بیوتکنولوژی در زمینه‌های رفع مشکلات موجود در تکنولوژی‌های جدید احیاکننده پزشکی، کمک به درمان بیماری‌های صعب‌العلاج مثل آلزایمر و سرطان‌ها و همچنین بهبود محصولات کشاورزی فعالیت می‌کند.

 

بازاریابی محتوا

امروزه بدون در نظر گرفتن بازاریابی محتوا، صحبت کردن از بازاریابی غیرممکن است. بازاریابی محتوا بخش جدایی‌ناپذیر بازاریابی دیجیتال است و در کنار سئو، شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی قرار می‌گیرد. این محتوای اصیل است که بِرند شما را تعریف می‌کند، خریداران جدیدی را به سمت شما جذب می‌کند و وفاداری مشتریانتان را تضمین می‌کند. رشد بازاریابی محتوا به این زودی متوقف نمی‌شود و نه‌تنها در سال ۲۰۱۸، بلکه در سال‌های بعد نیز ادامه خواهد داشت.

 

گزارش: غزال غضنفری 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا