لکسوس خودروی الکتریکی می‌سازد

شرکت تویوتا یک نام بزرگ در صنایع خودروسازی به‌حساب می‌آید ولی شاخه خودروهای لوکس این شرکت با نامی مجزا مشغول به فعالیت است: لکسوس. لکسوس به‌تازگی تصمیم گرفته است تا به‌تدریج خود را از دوران موتورهای سوخت فسیلی دور کرده و به سراغ استفاده از خودروهای مجهز به سلول‌های سوخت الکتریکی بروند.

معمولا وقتی شرکت‌های بزرگ به سراغ چنین تغییر می‌روند، ابتدا خودروهای هیبریدی را به‌عنوان هدف خود انتخاب کرده و پس از آزمون‌وخطا در این عرصه به سراغ تکمیل موتورهای الکتریکی می‌روند. بااین‌حال شرکت لکسوس قصد دارد تا این مرحله را کاملا دور زده و به‌صورت مستقیم به سراغ ساخت موتورهای تمام الکتریکی برود.

بر اساس رییس شاخه اروپای لکسوس که آلین اویتن هوون (Alain Uyttenhoven) نام دارد، این شرکت خودروسازی ژاپنی قصد دارد تا خودروی لوکس هیدروژنی خود را بر پایه طرح مفهومی LF-FC و در سال 2020 ارائه کند. پس از این مرحله شاهد عرضه خودروهای شاسی بلند این خودرو با موتورهای الکتریکی خواهیم بود.

اویتن هوون اعلام کرده است که یکی از دلایل اصلی این تصمیم از سوی لکسوس، فشار بالای مقامات بین‌المللی بر صنایع خودروسازی در زمینه پیشرفت به سطحی فراتر از آلایندگی خودروهای هیبریدی است. او در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که به‌زودی به سطح آلایندگی 75 گرم بر هر کیلومتر خواهند رسید: «به‌زودی زمانی خواهد رسید که خودروهای هیبریدی کافی نخواهند بود. دو مورد وجود دارند که در شرایطی مانند این می‌توان انجام داد: مهاجرت به خودروهای الکتریکی Plug-in یا اینکه رفتن به سراغ خودروهای کاملا الکتریکی.»

یک بخش کلیدی از این استراتژی، عرضه خودروهای کاملا الکتریکی با قیمت بسیار ارزان و مصرف پایین دانست. این امر موجب می‌شود تا این شرکت بتواند پاسخی مناسب به درخواست بسیار بالا برای چنین رده‌ای از ماشین‌ها شود. به‌این‌ترتیب باید آماده ورود یکی از بزرگ‌ترین نام‌های خودروسازی جهان به این رده ماشین‌های دوستدار محیط زیست شد.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا