570 جی‌تی، غول سبزرنگ مک لارن

بریتانیایی‌ها به‌نوعی بنیان‌گذاران استفاده از رنگ سبز در صنایع خودروسازی بوده‌اند ولی این رنگ معمولا در خودروهای سریع و سوپر خودروها چندان به کار گرفته نشده است. از سوی دیگر هر یک از غول‌های بزرگ فعال در ساخت ابر خودروها، رنگ‌بندی استانداردی را به‌عنوان رنگ پیش‌فرض خود در اختیار دارند. رنگ اصلی مدل‌های فراری، قرمزرنگ است؛ خودروهای شرکت استون مارتین معمولا مانند نمونه‌های مورداستفاده در فیلم‌های جیمز باند، خاکستری هستند و حتی مک لارن نیز بیشتر به سراغ استفاده زا رنگ نارنجی می‌رود. بااین‌حال آخرین محصول مک لارن با امید به تغییر این ساختار رنگ‌بندی طراحی‌شده است.

مک لارن 570 جی‌تی دارای بدنه‌ای سبزرنگ و صندلی‌هایی از جنس چرم و به رنگ قهوه‌ای متمایل به زرد است که ترکیبی بسیار زیبا در خودترها به‌حساب می‌آید. این رنگ‌بندی را می‌توان بر روی مدل‌های مختلف خودرو مانند آلفا میتو (Alfa Mito) و فراری جی‌تی سی 4 لوسو (GTC4 Lusso) نیز بسیار زیبا یافت. بااین‌حال مک لارن 570 جی‌تی بار دیگر ثابت کرده است که این ترکیب رنگ تا چه اندازه می‌تواند زیبا باشد.

رنگ‌بندی به کار گرفته شده در مک لارن 570 جی‌تی، فلسفه خاص خود را دارد. رنگ سبز بدنه در حقیقت از سیستم رنگ سبز XP که بر روی مدل پیش ساخت (پروتوتایپ) اف 1 جی‌تی مک لارن به کار گرفته شده بود، الهام گرفته شده است. خودروی یاد شده با نام مک لارن لانگ تیل (Longtail) نیز شناخته می‌شود.

در حقیقت از خودروی اف 1 جی‌تی، تنها سه نسخه با قابلیت حرکت در جاده‌ها ساخته شد و این شرکت با خودروهای مسابقه  اف 1 جی‌تی آر (F1 GTR )، به سراغ رقابت با پورشه جی‌تی 1 (GT1) و مرسدس سی ال کی جی‌تی آر (CLK GTR ) در مسابقات خودروهای پروتوتایپ در له مانس رفت.

با این حساب، 570 جی‌تی نیز شرایط ویژه‌ای دارند.  شما برای دریافت مدل سبزرنگ با ترکیبی از قهوه‌ای متمایل به زرد به همراه دوخت سبزرنگ و استفاده از رنگ‌های نارنجی و مشکی در بخش‌های خارجی خودرو، باید رقم 21 هزار دلار بالاتر از مبلغ 154 هزار پوندی مدل اصلی 570 جی‌تی پرداخت کنید. موتور این مدل تفاوتی نخواهد داشت و همچنان یک نمونه 562 اسب بخاری خواهد بود که می‌تواند از وضعیت ایستاده در 3.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. البته اگر در کشورهایی به‌غیراز آلمان، هلند و بریتانیا هستید، بهتر است به این مدل فکر نکنید زیرا این خودرو برای این بازارها طراحی‌شده است.

بر اساس محبوبیت این خودرو در میان کاربران آنلاین، کمپینی به مام کمپین سوپر خودروهای سبز به راه افتاده است که بسیاری از افراد در آن از شرکت‌های بزرگ درخواست ساخت مدل‌های سبزرنگ کرده‌اند.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا