اینتل، هدست واقعیت مجازی Alloy را عرضه نمی‌کند!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،شرکت اینتل پروژه تولید هدست واقعیت مجازی مستقل خود را متوقف کرد. پروژه هدست واقعیت مجازی Alloy که در نمایشگاه CES 2017 معرفی‌شده بود، قرار بود در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شود.

پروژه Alloy در صورت اجرا و ارائه می‌توانست به یکی از بهترین و قوی‌ترین هدست های واقعیت مجازی تبدیل شود و مشخصات این هدست نشان‌دهنده این موضوع بود ولی این پروژه به مرحله عمل نرسید.

شرکت اینتل تقریباً تمام منابع مالی برای ساخت این هدست را تأمین کرده بود و هنوز مشخص نیست که چرا این پروژه مستقل متوقف‌ شده است. از جمله قابلیت‌های هدست واقعیت مجازی Alloy می‌توان به توانایی پردازش Movidius، فن‌آوری حس عمق Real Senese و فناوری بی‌سیم wiGig اشاره کرد.

اینتل طرح‌های زیادی برای طراحی هدست جدید خود برنامه‌ریزی کرده بود و از کیت‌های نرم‌افزاری مختلفی برای ارائه بی‌عیب و نقص هدست استفاده کرده بود. اگرچه این پروژه متوقف‌ شده است، ولی اینتل اعلام کرده که به تحقیقات و جستجوهایش در زمینه واقعیت مجازی ادامه خواهد داد.

در شرایطی که تولید هدست واقعیت مجازی اینتل متوقف شده است، مایکروسافت قصد دارد برای تولید هدست واقعیت مجازی ویندوز با ایسر، ایسوس، دل، اچ پی و لنوو وارد همکاری شود و گوگل هم در فکر تولید یک هدست واقعیت مجازی با همکاری شرکت کوالکام است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا