افزایش مراکز سلول درمانی به ۴۴ مرکز در سال جاری

 دکتر امیرعلمی حمیدیه در جلسه مشترک ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی با ریاست صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با اشاره به برخی دستاوردهای این ستاد افزود: از سال ۹۳ تا ۹۶ تعداد مراکز فعال در حوزه سلول درمانی از ۴ مرکز به ۴۴ مرکز و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از یک شرکت به ۵۶ شرکت افزایش‌یافته است.

وی ایجاد ۳۰ کارگروه تخصصی در ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی را از دیگر اقدامات این ستاد دانشت که بیش از ۱۰۰۰ عضو هیات‌علمی زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آنها عضویت دارند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی همچنین به تشکیل ۲۱ شورای استانی توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در ۲۱ استان خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر ایران در این حوزه رتبه اول در بین کشورهای اسلامی را به خود اختصاص داده و در سال ۲۰۱۶ در منطقه خاورمیانه از رژیم صهیونیستی نیز پیشی گرفته است. 

نصرت الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران نیز در این جلسه به بیان حمایت‌های این صندوق از پژوهشگران و محققان و اعضای هیات‌علمی پرداخت و اظهار کرد: این صندوق آمادگی دارد تا در زمینه حمایت از فعالیت‌های پژوهشی حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی همکاری کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا