کنفرانس تغییرات اقلیمی به ریاست جان کری در دانشگاه ییل برگزار می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،خبرگزاری آسوشیتدپرس با اعلام این خبر افزود: این کنفرانس دو روزه دوشنبه (امروز) آغاز به کار خواهد کرد و کسانی چون «جفری ایملت» رئیس شرکت جنرال الکتریک و «جیم کیم» رئیس بانک جهانی در آن سخنرانی خواهند کرد.

هدف جان کری از تشکیل این کنفرانس، ارائه برنامه ای در اوایل امسال برای رفع چالش های جهانی از طریق آموزش، تحقیقات و گفت و گوی بین المللی اعلام شده است.
قرار است در این کنفرانس درباره موضوعاتی چون آینده انرژی، نقش بخش خصوصی، تلاش های بین المللی، شهری و کشوری و تعامل شهروندی بحث و گفت و گو شود.
به گزارش ایرنا، این کنفرانس دربحبوحه گمانه زنی ها درباره موضع دولت کنونی آمریکا در قبال توافقی بین المللی در زمینه تغییرات آب و هوایی موسوم به «توافق پاریس» برگزار می شود.
این توافق بعد از هفته ها گفت و گو در دسامبر 2015 (آبان و آذر 94) به دست آمد و از 4م نوامبر 2016 (13م آبان 95) بر اساس چارچوب پیمان نامه سازمان ملل در تغییرات آب وهوایی اجرایی شد.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که از زمان تبلیغات انتخاباتی وعده خروج از این توافق را داده بود، سرانجام در 12م خرداد در نهایت وعده خود را عملی کرد و از توافق خارج شد.
با وجود گمانه زنی ها درباره عقب نشینی دولت کنونی آمریکا از مواضع خود در قبال این توافق، کاخ سفید دیروز اعلام کرد که ترامپ همچنان بر این موضع خود اصرار دارد مگر این که تغییراتی اساسی در این توافق حاصل شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا