نخستین تصاویر ویدئویی از زرافه سفید

مدتی پیش یک روستایی اهل کنیا در حال گله‌داری حیواناتش بود که جانوری عجیب نگاه او را به خود جلب کرد. موجودی روح مانند با گردنی بلند و خیره‌کننده.

او بعد از نگاهی دقیق‌تر متوجه شد موجودی که در مقابلش ایستاده زرافه‌ای بزرگ و باشکوه و به‌طور یکدست سفید است که بچه زرافه زالی نیز او را همراهی می‌کند.

این اتفاق در ابتدای ماه ژوئن در نزدیکی محافظت‌شده‌ای به نام ایشاقبینی هیرولا (Ishaqbini Hirola) رخ داد. این روستایی این مشاهده خود را به محیط‌بانان منطقه خبر داد. در پی این گزارش و انتشار خبر مشاهده این زرافه استثنایی گروهی از محیط‌بانان و متخصصان به‌سرعت راهی محل رؤیت آن شدند و توانستند فیلمی را تهیه کنند که به نظر می‌رسد نخستین گزارش ویدئویی از این موجود باشکوه است. این فیلم را در ادامه این متن می‌توانید مشاهده کنید.

به گزارش نیویورک‌تایمز، این گروه توانستند تا فاصله نزدیکی به این زرافه و فرزند آن نزدیک شوند و برخلاف انتظارشان این موجود چندان واکنشی به حضور آن‌ها از خود نشان نداده است. از خوش‌اقبالی این گروه زرافه‌ای معمولی نیز در اطراف آن‌ها حضور داشت که امکان مقایسه رنگ این دور ا در اختیار بیننده قرار می‌دهد.

سفید بودن این زرافه درواقع حاصل مشخصه‌ای ژنتیکی است که به لیوسیسم معروف است و در اثر آن تعداد رنگ‌دانه‌های بدن فوق‌العاده در مقایسه با میانگین دیگر اعضای یک‌گونه کمتر است. این ویژگی را می‌توان در میان همه موجودات از ماهی و مار گرفته تا شیر و گوزن و پنگوئن و اسب آبی مشاهده کرد.

پوریا ناظمی

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا